W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar 06.05.2025 - 31.07.25

Aktualności

5 milionów złotych ma kosztować budowa przejścia podziemnego na Okólnej

2022-03-05 15:43:00
Marcin Szafrański
Napisz do autora
5 milionów złotych ma kosztować budowa przejścia podziemnego na Okólnej

5 milionów złotych ma kosztować budowa przejścia podziemnego w ciągu ulicy Okólnej. Żeby jednak ono powstało, miasto musi pozyskać środki i rozpocząć rozmowy z właścicielami gruntów przyległych do zlikwidowanego przejazdu. – W większości są to grunty Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym PKP SA – informuje prezydent w odpowiedzi na interpelację radnego Jarosława Sidora.

W piśmie radny informuje, że w imieniu mieszkańców od marca 2015 roku wnioskował o budowę połączenia pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Okólnej. Była też petycja podpisana przez 1.200 osób, jednak – jak wskazuje Jarosław Sidor – nie przekonało to ówczesnych włodarzy i radnych poprzedniej kadencji. – Lekceważące stanowisko władz miasta i radnych w tej kwestii, ma swoje konsekwencje do dnia dzisiejszego – czytamy w interpelacji.
Radny wskazuje, że przejście od ulicy Okólnej do nowego wiaduktu, które prezydent „wymusił” na PKP PLK nie jest bezpieczne, wygodne i nie spełnia żadnych standardów. Jest to więc połączenie tymczasowe, nie jest również dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami i starszych, a także osób z wózkami i małymi dziećmi. Radny zapytał więc, kiedy miasto wprowadzi do budżetu zadanie polegające na wykonaniu dokumentacji takiego przejścia, skąd weźmie na to pieniądze, czy prowadzono rozmowy z osobami posiadającymi tam grunty, a także dlaczego władze miasta od lat nie myślą perspektywicznie i długofalowo w sprawie inwestycji w Koninie? – Żadna inwestycja w mieście nie może zostać zrealizowana bez wiedzy i akceptacji Rady Miasta. Tak również było w przypadku inwestycji – budowy wiaduktu, łączącego ulicę Wyzwolenia z ulicą Paderewskiego. 30 sierpnia 2016 roku zostało zawarte porozumienie pomiędzy Miastem Konin a PKP PLK SA, będące kompromisem wobec zamierzeń inwestycyjnych PKP, a możliwościami finansowymi samorządu Konina. Zgodę na zawarcie porozumienia jednomyślnie (w tym również pan radny) wyraziła Rada Miasta Konina podczas sesji w dniu 25 marca 2015 roku – odpowiada Piotr Korytkowski.
W ramach podpisanego z PKP porozumienia uzgodniono m.in. likwidację przejazdów kolejowych na ulicy Okólnej i Torowej oraz budowę przejścia podziemnego w ciągu ulicy Torowej. Nie przewidywało natomiast budowy bezkolizyjnego przejścia przez tory wzdłuż ulicy Okólnej. – Po kilkumiesięcznym okresie użytkowania nowej trasy bardzo mocno wybrzmiała sprawa zlikwidowanego przejazdu na ulicy Okólnej i brak możliwości przekroczenia przez pieszych w tym miejscu przebudowanej linii kolejowej. Dlatego też 22 marca 2021 roku wystosowałem pismo do Ministra Infrastruktury oraz prezesa PKP PLK SA z prośbą o wsparcie miasta w zamiarze budowy bezkolizyjnego przejścia w tym miejscu. Kolejne pismo w tej sprawie do PKP złożyłem 5 listopada 2021 – wskazuje prezydent Konina i dodaje, że ich treść radny zna.

Budowa przejścia podziemnego na Okólnej miałaby zostać sfinansowana w ramach II edycji Rządowego Funduszu Polski Ład. Miasto aplikuje o środki. Wartość inwestycji to 5 milionów złotych,

95 procent dofinansowania to 4.750.000 zł. – Rozpoczęcie rozmów z właścicielami gruntów przyległych do zlikwidowanego przejazdu nastąpi po przygotowaniu koncepcji i powzięciu informacji o możliwej lokalizacji tunelu. W większości są to grunty Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym PKP SA – dodaje prezydent Korytkowski.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Było przejście to zaorali je
Kiedy wszystkie media mają jeden, słuszny przekaz to zawsze powinno się zaświecić zielone światło,te same media nigdy by sobie nie pozwoliły na taką samą krytykę Izraela i empatię dla Palestyńczyków. Było przejście dla pieszych to trzeba je było zlikwidować a teraz bogaty Konin wyłoży 5 milionów.
zniesmaczony propagandą
Dlaczego nie można komentować pomocy dla Ukraińców ? Dlaczego wyłączono programy rosyjskojęzyczne? Dlaczego, zastosowano cenzurę, tak krytykowaną z komuny ?Dlaczego , dlaczego, ...... itd. Dlaczego Polska jest tak aktywna w działaniach przeciwko Rosji? Pierwsze miejsce w śród państw UE.
Mieszkanka Okolnej
Po otwarciu wiaduktu było przejście dla pieszych, matek z wózkami, starszych, rowerzystów, dzieci chodzących do szkoły. Nie trzeba było go likwidować pod osłoną nocy ( poszło im to raz dwa! ). Dzisiaj nie trzeba byłoby wyrzucać tylu milionów na coś co już istniało.
synagoga idioto, synagoga
„Wam kury szczać prowadzać, a nie politykę robić”To są idioci!!! Za wszelką cenę parli na PKP żeby był wiadukt dla ruchu tranzytowego samochodów ciężarowych przez Konin , teraz chcą żebyśmy płacili za ich idiotyczne POmysły. Totalni idioci tłumaczyli idiotom, że szybka kolej, że to PKP wymyśliło, że oni mieszkańcom chcą dobrze i nie pytając uczynili nas szczęśliwymi. Totalni idioci idiotom przez lokalne media, przekaz partyjny i antypisowską retorykę, wmówili na czym ma POlegać ich szczęście.