Oferta ZE PAK-u okazała się najkorzystniejsza w drugim przetargu MZK na zakup wodoru do jednego autobusu miejskiego napędzanego wodorem.
Pierwsze postępowanie zostało unieważnione. Powodem było to, że ceny złożonych ofert przekroczyły kwotę, jaką spółka zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Wtedy wpłynęły dwie oferty.
W pierwszym przetargu mowa była o 4-letnim terminie realizacji zamówienia. Jak czytaliśmy w specyfikacji, rozpocznie się ono od momentu dostarczenia do spółki autobusu wodorowego, a to ma stać się w lipcu 2022 (nie później niż do 7 lipca). Szacowane zapotrzebowanie na wodór przez ten okres dzierżawy autobusu to miało być 36.000 kilogramów, dodatkowo spółka punktowała te oferty, które wskażą, że miejsce napełniania autobusu wodorem pojawi się w odległości nie większej niż 5 km od zajezdni MZK przy ulicy Marii Dąbrowskiej 10.
Został ogłoszony drugi przetarg. Tym razem termin realizacji zamówienia jest krótszy o połowę, bo to 2 lata, a szacowane zapotrzebowanie na wodór przez 2-letni okres dzierżawy – 18.000 kilogramów.
W drugim przetargu również złożone zostały dwie oferty. Jedna firmy SES Hydrogen SA z Gdańska, a druga konińskiego ZE PAK-u. Pierwsza z nich uzyskała w postępowaniu 83,46 pkt, natomiast oferta druga – 90 punktów. – Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego z wybranym wykonawcą w terminie nie krótszym niż 3 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty – informuje w zawiadomieniu Magdalena Przybyła, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Koninie.