Czy nowe technologie ćwiczą wyobraźnię, do czego służą i czy są łatwe w użyciu? Mogli się o tym przekonać uczniowie Szkoły Podstawowej w Koźminie w gminie Brudzew. Placówka uczestniczy w konkursie Ministerstwa Edukacji i Nauki pod nazwą „Dzień Nowych Technologii w Edukacji”, którego celem jest popularyzowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie nauczania.
Z kolei uczniowie klasy trzeciej za pomocą interfejsu programowania Photon Blocks uczyli się projektować trasy, ćwiczyli wyobraźnię przestrzenną oraz doskonalili umiejętności matematyczne. Trzecioklasiści mieli też okazję utrwalić i sprawdzić znajomość tabliczki mnożenia. Ich zadaniem było zaprogramowanie trasy robota Photona na planszy w taki sposób, aby wskazywał obliczone iloczyny. Nie próżnowali na lekcjach matematyki też uczniowie klasy V i VI, którzy zamiast zwykłych długopisów, ołówków i przyborów geometrycznych wykorzystali długopisy 3D. Urządzenia te niczym czarodziejska różdżka mieniają zwykłe rysunki w przestrzenne obiekty. Uczniowie rysowali siatki brył a następnie składali je, tworzyli trójwymiarowe modele brył i obliczali pola ich powierzchni.
Wykorzystując nowe technologie informacyjno-komunikacyjne można wyzwalać wszechstronną aktywność uczniów, pobudzać ich zainteresowania, wspierać twórczą postawę oraz wspomagać ich rozwój. Forma takiej pracy jest bardzo atrakcyjna dla dzieci, rozbudza ciekawość i daje bardzo dużo radości – są przekonani: Renata Wotalska - koordynator, Ilona Wojtczak i Tomasz Suleja – nauczycielski zespół, który przygotował zajęcia dla uczniów. Dyrektor szkoły Krystyna Sznycer podkreśla, że w trakcie zajęć wykorzystano pomoce dydaktyczne zakupione z programu Laboratoria Przyszłości. Relacje z zajęć i działań w formie multimedialnej zostały przesłane za pomocą platformy edukacyjnej do Kuratorium Oświaty w Poznaniu.
ki