W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Turek

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w postaci Bee-Boota? Uczniowie z Koźmina już wiedzą

2022-05-29 12:16:00
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w postaci Bee-Boota? Uczniowie z Koźmina już wiedzą

Czy nowe technologie ćwiczą wyobraźnię, do czego służą i czy są łatwe w użyciu? Mogli się o tym przekonać uczniowie Szkoły Podstawowej w Koźminie w gminie Brudzew. Placówka uczestniczy w konkursie Ministerstwa Edukacji i Nauki pod nazwą „Dzień Nowych Technologii w Edukacji”, którego celem jest popularyzowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie nauczania.

Otwarcie 1,5 %
Już przedszkolaki z koźmińskiej szkoły mogły zapoznać się z wytworem ludzkiej myśli technologicznej. Umiejętność wykonywania obliczeń matematycznych ćwiczyły przy użyciu pszczoły Bee-Boota. Zadanie miało w dzieciach utrwalić znajomość kierunków, kształtować umiejętność podstawowych zadań matematycznych, czyli dodawania i odejmowania, a także umiejętności z obszaru kodowania oraz korzystania z nowych technologii podczas zajęć.

Z kolei uczniowie klasy trzeciej za pomocą interfejsu programowania Photon Blocks uczyli się projektować trasy, ćwiczyli wyobraźnię przestrzenną oraz doskonalili umiejętności matematyczne. Trzecioklasiści mieli też okazję utrwalić i sprawdzić znajomość tabliczki mnożenia. Ich zadaniem było zaprogramowanie trasy robota Photona na planszy w taki sposób, aby wskazywał obliczone iloczyny. Nie próżnowali na lekcjach matematyki też uczniowie klasy V i VI, którzy zamiast zwykłych długopisów, ołówków i przyborów geometrycznych wykorzystali długopisy 3D. Urządzenia te niczym czarodziejska różdżka mieniają zwykłe rysunki w przestrzenne obiekty. Uczniowie rysowali siatki brył a następnie składali je, tworzyli trójwymiarowe modele brył i obliczali pola ich powierzchni.

Wykorzystując nowe technologie informacyjno-komunikacyjne można wyzwalać wszechstronną aktywność uczniów, pobudzać ich zainteresowania, wspierać twórczą postawę oraz wspomagać ich rozwój. Forma takiej pracy jest bardzo atrakcyjna dla dzieci, rozbudza ciekawość i daje bardzo dużo radości – są przekonani: Renata Wotalska - koordynator, Ilona Wojtczak i Tomasz Suleja – nauczycielski zespół, który przygotował zajęcia dla uczniów. Dyrektor szkoły Krystyna Sznycer podkreśla, że w trakcie zajęć wykorzystano pomoce dydaktyczne zakupione z programu Laboratoria Przyszłości. Relacje z zajęć i działań w formie multimedialnej zostały przesłane za pomocą platformy edukacyjnej do Kuratorium Oświaty w Poznaniu.

ki

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w postaci Bee-Boota? Uczniowie z Koźmina już wiedzą
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w postaci Bee-Boota? Uczniowie z Koźmina już wiedzą
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w postaci Bee-Boota? Uczniowie z Koźmina już wiedzą

Śledź nas na