Różnego rodzaju akcje promocyjne stosowane przez firmy zwiększają prawdopodobieństwo na to, by nie przepaść w czeluściach rynku i przetrwać na tle konkurencji. Jaki wpływ na rozpoznawalność marki mają konkursy konsumenckie? Sprawdźmy to!
To w zasadzie dwa niezwykle popularne narzędzia marketingowe, które mają zachęcić potencjalnego odbiorcę do zakupu, zwiększyć jego zainteresowanie marką i zachęcić do interakcji w przyszłości. Klient musi więc dokonać zakupu, żeby wziąć udział w prowadzonej akcji. Konkursy konsumenckie i loterie oddziela element losowości. Wygrana w konkursie jest zależna od poprawnego wykonania konkretnego zadania - żeby wygrać, trzeba coś zrobić. Żeby zorganizować konkurs, nie trzeba też spełnić tylu formalności jak w przypadku loterii.
Oczekiwane rezultaty nie przychodzą jak za dotknięciem magicznej różdżki? Może pora zmienić strategię? Przygotowując konkurs, który pomoże marce zaistnieć w świadomości odbiorców, trzeba pamiętać o kilku istotnych kwestiach.
Jeśli chodzi o konkursy konsumenckie, czas jest tu istotny w dwojakim znaczeniu:
Rodzaj zadania konkursowego musi angażować i zaciekawić odbiorców - jeśli dotąd konkurs kojarzył Ci się tylko z udzieleniem odpowiedzi na dane pytanie, pora to zmienić i poszukać innych, kreatywnych sposobów na formułę konkursu! Pamiętaj, że samo zadanie nie powinno być ani zbyt proste, ani zbyt trudne. Konsument musi czuć, że aby wygrać nagrodę musi włożyć w to wysiłek, przy czym nadludzki wysiłek szybciej zniechęci, niż zaangażuje odbiorcę.
Nagrody to wisienka na torcie każdego konkursu. Odpowiednie dozowanie nagród, zwiększa szansę na wygraną i przyciąga nowych uczestników. Oczywiście nagrody muszą być dopasowane do grupy docelowej - atrakcyjna nagroda to świetna mobilizacja do wzięcia udziału w konkursie!
O konkursie musi być głośno! Jest wiele kanałów, poprzez których można dotrzeć do odbiorców - zarówno tradycyjnych, jak gazety czy reklama w TV, jak i wykorzystujących przestrzeń internetową. Shopper szybciej zauważy i chętniej sięgnie po produkt w limitowanej wersji, w wyróżniającym się opakowaniu czy ze stosowną naklejką informującą o akcji promocyjnej.
Konkursy konsumenckie i loterie promocyjne nie tylko nie wykluczają się wzajemnie, ale mogą umocnić pozycję i widoczność Twojej firmy na rynku sprzedażowym. W przypadku konkursu cały proces przygotowania i wdrożenia akcji jest nieco krótszy i prostszy, ale nadal angażujący. Współpraca z doświadczonym partnerem to wymierne rezultaty dla Twojej marki. W Smolar zajmujemy się pełną obsługą konkursów - od kreacji, po logistykę nagród, komunikację i obsługę prawną. Od wygranej… dzieli Cię jeden krok!