W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X

Stare Miasto

Czy konkursy konsumenckie wpływają na rozpoznawalność marki?

2025-06-30 12:26:53
Czy konkursy konsumenckie wpływają na rozpoznawalność marki?

Świadomość marki (brand awareness) jest niezwykle ważna w świecie biznesu. Od tego, jak dobrze klienci rozpoznają i kojarzą markę, będą zależały kluczowe decyzje zakupowe. Konsumenci wracają do tego, co znają, co lubią, co dobrze im się kojarzy…

Różnego rodzaju akcje promocyjne stosowane przez firmy zwiększają prawdopodobieństwo na to, by nie przepaść w czeluściach rynku i przetrwać na tle konkurencji. Jaki wpływ na rozpoznawalność marki mają konkursy konsumenckie? Sprawdźmy to!

Konkurs konsumencki a loteria promocyjna

To w zasadzie dwa niezwykle popularne narzędzia marketingowe, które mają zachęcić potencjalnego odbiorcę do zakupu, zwiększyć jego zainteresowanie marką i zachęcić do interakcji w przyszłości. Klient musi więc dokonać zakupu, żeby wziąć udział w prowadzonej akcji. Konkursy konsumenckie i loterie oddziela element losowości. Wygrana w konkursie jest zależna od poprawnego wykonania konkretnego zadania - żeby wygrać, trzeba coś zrobić. Żeby zorganizować konkurs, nie trzeba też spełnić tylu formalności jak w przypadku loterii.

Żeby konkurs zadziałał

Oczekiwane rezultaty nie przychodzą jak za dotknięciem magicznej różdżki? Może pora zmienić strategię? Przygotowując konkurs, który pomoże marce zaistnieć w świadomości odbiorców, trzeba pamiętać o kilku istotnych kwestiach.

Odpowiedni czas

Jeśli chodzi o konkursy konsumenckie, czas jest tu istotny w dwojakim znaczeniu:

  • jako okres trwania akcji - zbyt długi zmniejsza ilość potencjalnych uczestników,
  • jako moment, w którym najlepiej przeprowadzić akcję - to zwykle konkretne, świąteczne okresy w ciągu roku,
  • jako chwila na wyróżnienie nowego produktu lub usługi - wprowadzasz na rynek coś nowego? Wykorzystaj ten czas na aktywne promowanie nowości, to może być skuteczny sposób na zaistnienie w świadomości konsumentów, którzy nigdy nie mieli do czynienia z Twoją marką.

Odpowiednia formuła

Rodzaj zadania konkursowego musi angażować i zaciekawić odbiorców - jeśli dotąd konkurs kojarzył Ci się tylko z udzieleniem odpowiedzi na dane pytanie, pora to zmienić i poszukać innych, kreatywnych sposobów na formułę konkursu! Pamiętaj, że samo zadanie nie powinno być ani zbyt proste, ani zbyt trudne. Konsument musi czuć, że aby wygrać nagrodę musi włożyć w to wysiłek, przy czym nadludzki wysiłek szybciej zniechęci, niż zaangażuje odbiorcę.

Odpowiednie nagrody

Nagrody to wisienka na torcie każdego konkursu. Odpowiednie dozowanie nagród, zwiększa szansę na wygraną i przyciąga nowych uczestników. Oczywiście nagrody muszą być dopasowane do grupy docelowej - atrakcyjna nagroda to świetna mobilizacja do wzięcia udziału w konkursie!

Odpowiednia komunikacja

O konkursie musi być głośno! Jest wiele kanałów, poprzez których można dotrzeć do odbiorców - zarówno tradycyjnych, jak gazety czy reklama w TV, jak i wykorzystujących przestrzeń internetową. Shopper szybciej zauważy i chętniej sięgnie po produkt w limitowanej wersji, w wyróżniającym się opakowaniu czy ze stosowną naklejką informującą o akcji promocyjnej.

Agencja Smolar - jeśli konkurs to tylko z dobrym wsparciem!

Konkursy konsumenckie i loterie promocyjne nie tylko nie wykluczają się wzajemnie, ale mogą umocnić pozycję i widoczność Twojej firmy na rynku sprzedażowym. W przypadku konkursu cały proces przygotowania i wdrożenia akcji jest nieco krótszy i prostszy, ale nadal angażujący. Współpraca z doświadczonym partnerem to wymierne rezultaty dla Twojej marki. W Smolar zajmujemy się pełną obsługą konkursów - od kreacji, po logistykę nagród, komunikację i obsługę prawną. Od wygranej… dzieli Cię jeden krok!



Śledź nas na