Koszty pracy w Polsce rosną wyraźnie szybciej w porównaniu ze średnią dla całej Unii Europejskiej. Według danych Eurostatu, w okresie od I kw. 2014 do II kw. 2024 roku, zwiększyły się o 112,6%. Dyrektor Zespołu Badań i Analiz Narodowego Banku Polskiego, dr Tomasz Pawlonka podkreśla, że dla przedsiębiorców w naszym kraju rosnące koszty tego rodzaju są jedną z najważniejszych barier rozwojowych.
Firmy szukają sposobów na oszczędzanie i zoptymalizowanie budżetu w przedsiębiorstwie. Rhenus Office Systems Poland dostarcza szereg pomysłów. Na stronie https://www.rhenus-office.pl/baza-wiedzy/jak-zaoszczedzic-czas-pracownikow/ firma wskazała metody na oszczędzanie czasu w biurze, które prowadzą do optymalizacji kosztów zatrudnienia. Wśród nich wymieniła:
automatyzację pracy biurowej – wiele procesów za pracowników mogą dziś wykonywać programy komputerowe i sztuczna inteligencja, jak np. planowanie zadań czy tworzenie grafików spotkań. Pozwala to skupić się na obszarach stricte wymagających nakładu pracy własnej;
skorzystanie z usług outsourcingowych – pozwoli na wyprowadzenie poza firmę procesów kosztownych i żmudnych, a jednocześnie obowiązkowych dla przedsiębiorców. Wśród nich są takie prace jak archiwizowanie dokumentów, przechowywanie ich w odpowiednich warunkach, digitalizowanie czy niszczenie akt.
Rhenus Office System Poland podkreśla, że poprzez oszczędzanie czasu pracowników, można dążyć do wzrostu ich wydajności i optymalizacji kosztów. Rozwiązaniem wielu firmowych problemów może być delegowanie zadań na zewnątrz.
Zamiast realizować samodzielnie różne czynności biurowe i archiwizacyjne, możesz takie prace oddelegować na zewnątrz firmy, wypracowując oszczędności w budżecie przedsiębiorstwa. Czy wiesz, że zlecając Rhenus Office Systems Poland np. profesjonalne niszczenie dokumentów, jesteś w stanie zaoszczędzić w firmie do 50% kosztów takich działań? Przy tym dokumentacja jest utylizowana zgodnie z obowiązującymi normami jakości – ISO 27001 i ISO 21964, dlatego masz pewność, że Twoje dane są bezpieczne.
Lepsza organizacja pracy biurowej, trafne delegowanie zadań i korzystanie z usług profesjonalistów przynosi oszczędności w firmie, ale również tworzy ramy bezpiecznego funkcjonowania przedsiębiorstwa.