Studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie rozpoczęli właśnie badania opinii interesantów o pracy Urzędu Miejskiego w Koninie. Przez dwa tygodnie planują przeprowadzić 500 wywiadów ankietowych.
Celem badań jest ocena pracy urzędników oraz określenie poziomu satysfakcji interesantów z usług realizowanych przez urząd. Jest to już 15. edycja badań, prowadzona zgodnie z wymaganiami systemu zarządzania jakością ISO 9001/2015, wprowadzonego w konińskim magistracie w 2001 roku. Poprzednie badanie, przeprowadzone na zlecenie urzędu, odbyło się w 2016 roku.
Przy pomocy ankiet studenci PWSZ określą w jakim stopniu interesanci korzystają przy załatwianiu spraw z serwisu internetowego oraz jak postrzegają pracę Biura Obsługi Interesantów i poszczególnych wydziałów. Respondenci ocenią pracę urzędu w obszarze organizacji obsługi interesanta, szybkości i sprawności załatwiania spraw, kompetencji i fachowości oraz kultury osobistej urzędników. Mogą wystawić ocenę od niedostatecznej do bardzo dobrej.
Jak informuje sekretarz miasta Marek Zawidzki, efektem badań ankietowych będzie raport, który określi w jakim zakresie urząd spełnia wymagania i oczekiwania mieszkańców Konina oraz jakie działania należy podjąć na rzecz doskonalenia pracy urzędu.