Przebudowa mostu wschodniego (zwężonego od dawna) na Trasie Warszawskiej w Koninie będzie kosztować ponad 30 milionów złotych, z czego 80 procent to dofinansowanie z budżetu państwa. Remont, którego wykonawcą jest firma Banimex z Będzina, zaplanowany jest do 30 kwietnia 2027 roku. W tym czasie ruch poprowadzony będzie w obu kierunkach drugą nitką.
Czy znana jest data zamknięcia wschodniej przeprawy przez Wartę na Trasie Warszawskiej i tym samym wprowadzenia objazdu? – Wykonawca przebudowy mostu poinformował nas, że zamknięcie obiektu oraz wprowadzenie nowej organizacji ruchu nastąpi po 1 listopada. Dokładna data zostanie podana w momencie, gdy wykonawca dostarczy do ZDM projekt zmian w obowiązującej organizacji ruchu. Rozbiórka mostu rozpocznie się niezwłocznie po ich wprowadzeniu – wyjaśnia Grzegorz Pająk, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Koninie.
Jak łatwo przewidzieć, przebudowa mostu na Trasie Warszawskiej i to, że drugą nitką nie będą mogły poruszać się samochody ciężarowe, spowodują większy ruch na sąsiedniej Trasie Bursztynowej i tamtejszym rondzie. – Na Rondzie Miast Partnerskich wzrośnie natężenie ruchu samochodów ciężarowych, ale tylko od strony Bydgoszczy. Od strony Warszawy, na Trasie Warszawskiej, obowiązuje już zakaz ruchu pojazdów ciężarowych. Niestety, bez przebudowy Ronda Miast Partnerskich nie ma możliwości zwiększenia jego przepustowości – odpowiada dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Koninie, którego zapytaliśmy, czy na tym rondzie mogą zostać wprowadzone jakieś zmiany, by ruch był płynniejszy. – Liczymy, że po wprowadzeniu zmian w organizacji ruchu potoki pojazdów na Trasie Warszawskiej i Trasie Bursztynowej ulegną takiej modyfikacji, że powstałe utrudnienia nie będą znacząco odbiegały od obecnych warunków panujących na tych ulicach – dodaje Grzegorz Pająk.