Cała kampania podzielona jest na
trzy segmenty: zmiany technologiczne, edukacja ekologiczna, oraz zmiana nawyków.
– Pierwsze dotyczą dostawców energii i ciepła i te zmiany zachodzą w
ciepłownictwie od co najmniej 15-20 lat. W tym czasie zmniejszono emisję CO2,
tlenków azotu, tlenków siarki, pyłów, ale te zmiany idą dalej, ponieważ do 2050
roku chcemy osiągnąć neutralność klimatyczną, zeroemisyjność. Jesteśmy jako
miasto traktowani jako jeden z liderów tych zmian – tłumaczył Jacek Slanina,
dyrektor projektów i marketingu w MPEC-u.
Głównym założeniem kampanii, jak
wskazuje sama nazwa, jest utrzymywanie w mieszkaniach temperatury 20 stopni,
która jest optymalna i korzystna pod wieloma względami. – Jeden stopień mniej, to pół
miliona ton węgla spalonego mniej i milion ton emisji CO2 mniej, a dla odbiorcy
końcowego to 5-8% mniej na rachunku. Jeśli osiągnęlibyśmy średnią temperaturę
20 stopni, to kilkanaście procent zostanie nam w kieszeni – mówił Jacek Slanina.
Edukacja jest kluczowa
Ważnym punktem jest również
edukacja odbiorców, w ramach której w konińskich szkołach realizowane są już
różne projekty. Spółka angażuje się również w prowadzenie lekcji czy
organizację konkursów i quizów. W poniedziałek MPEC prześle do wszystkich
instytucji publicznych poradniki, w których znajdą się informacje, jak
optymalnie korzystać z ciepła. – Te nawyki powinniśmy w sobie rozwijać już od najmłodszych
lat. Stąd też nasza działalność, gdzie zaczynamy już tak naprawdę od
przedszkolaków. To nie my dorośli zmienimy ten świat, tylko ci najmniejsi –
mówiła Joanna Rachuba, specjalista ds. obsługi klienta.
Obniżenie temperatury dla
zdrowia
– Idea była taka, żeby obniżyć
ciepło w domu, dzięki czemu możemy wpłynąć na klimat, obniżając temperaturę, w
której przebywamy. Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie nawiązała kontakt z
pulmonologami, którzy twierdzą, że dla dziecka przebywanie w pomieszczeniach,
które są przegrzane, bardzo negatywnie wpływa na ich zdrowie. Jest wiele materiałów,
które wyjaśniają, jak ważna jest temperatura otoczenia nie tylko dla
samopoczucia, ale również dla zdrowia. Zależy nam, aby mieszkańcy mieli komfort
– wyjaśniał Sławomir Lorek, prezes zarządu MPEC-u.
Kampania zostanie zakończona i
podsumowana 15 listopada, kiedy to przypada Dzień Świeżego Powietrza.