Każda firma kurierska stosuje regulamin korzystania z usług. Nadawca paczki powinien się z nim zapoznać i potwierdzić, że się na niego zgadza, jeśli chce skorzystać z oferty. Regulamin określa m.in., ile powinna wynosić maksymalna waga paczki, a także suma jej obwodu i najdłuższego boku. Paczki do Niemiec można wysyłać za pośrednictwem firmy kurierskiej GLS. Szczegóły dotyczące usługi oraz regulamin usług są opisane na stronie: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-miedzynarodowe/paczki-do-niemiec. W paczce do Niemiec nie można umieszczać takich produktów jak:
Zawsze przed nadaniem paczki do Niemiec warto sprawdzić regulamin. Znajdują się w nim wszystkie wykluczenia, które obowiązują w GLS. Dotyczą one zarówno przesyłek nadawanych do Niemiec, jak i z tego kraju.
Jak to wygląda, jeśli chodzi o paczki do Holandii? Szczegóły można sprawdzić tutaj: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-miedzynarodowe/paczki-do-holandii. Obowiązują te same zasady, co w przypadku przesyłek do Niemiec.
Jak wynika z raportu Gemius, zatytułowanego „E-commerce w Polsce 2022”, 32% internautów w Polsce kupuje w zagranicznych sklepach online. To okazja do zamówienia produktów, które nie są dostępne w naszym kraju albo za granicą można je nabyć znacznie taniej.
Czy mieszkańcy Niemiec lub Holandii mogą zamawiać w polskich sklepach? Tak, jeśli tylko firmy zapewnią dostawę do tych krajów.
Obroty w handlu Polski i Niemiec osiągnęły w 2022 roku rekordowy poziom – 167,7 mld euro. To o 20 mld euro więcej niż rok wcześniej. Polska jest jednym z pięciu największych partnerów Niemiec – eksport do tego kraju wzrósł o około 12%, do 77,32 mld euro (366,45 mld zł), natomiast import o prawie 15 proc., do 90,26 mld euro (427,78 mld zł).
Nasi zachodni sąsiedzi chętnie korzystają z okazji zakupowych w Polsce. Wielu właścicieli polskich sklepów internetowych zauważa ten trend i poszerza swoją ofertę o wysyłanie paczek właśnie do Niemiec.
Wymiana handlowa z Holandią nie opiewa na aż tak duże kwoty, ale to ważny partner dla Polski. Eksport z naszego kraju wyniósł w 2020 roku 45 315,0 mln zł, a import – 40 421,1 mln zł, co daje saldo 4 893,9 mln zł.
Przeciętne wydatki stałe gospodarstwa domowego w Holandii wynoszą około 1500 euro i stanowią mniej więcej połowę dochodów. Zakupy w Polsce również i dla Holendrów są atrakcyjne. Ceny w polskich sklepach są niższe, co może im przynieść oszczędności, dlatego mieszkańcy Niderlandów chętnie wybierają zamawianie produktów z polskich sklepów internetowych.
Polski sklep, który chce dotrzeć z ofertą do mieszkańców tych krajów, musi im dać możliwość wyboru form dostawy. W przypadku regularnego nadawania przesyłek warto postawić na usługę EuroBusinessParcel w GLS. Najczęściej paczki dzięki temu docierają do Niemiec w 2 dni robocze, a do Holandii – w 3 dni. Zaletą tej oferty są terminowość, szybkość, a także atrakcyjne ceny, które również mają wpływ na decyzje zakupowe.
Przesyłki warto nadawać z opcją FlexDeliveryService, dzięki której odbiorca może dostosować dostawę do oczekiwań – zmienić datę czy miejsce odbioru.
Jak to wygląda w drugą stronę, czyli w przypadku wysyłki paczki z Niemiec czy Holandii do Polski? Wystarczy skorzystać z punktu nadawania i odbioru paczek ParcelShop, lub z kompleksowej oferty dla firm. Tak samo wygląda to w przypadku Holandii i Niemiec.
Jeśli chodzi o to, czego nie można nadać w paczce z Niemiec i Holandii, to warunki wysyłki są bardzo podobne, jak w przypadku nadawania paczki z Polski. Przed wysyłką jednak warto sprawdzić, jaki regulamin obowiązuje w danych krajach u wybranego przewoźnika.
– Artykuł sponsorowany