Wycieki oleju i płynów eksploatacyjnych, mocno skorodowane i odkształcone elementy skrzyni ładunkowej oraz uszkodzone mocowanie nieszczelnego zbiornika paliwa – to najpoważniejsze z usterek, które stwierdzono w ciężarówce przewożącej deski. Inspektorzy wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego w Koninie zakwestionowali też sposób zabezpieczenia i oznakowania wystającego z tyłu ładunku.
Długa lista usterek
W poniedziałek (28 sierpnia) na terenie Konina, patrol Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli ciężarówkę przewożącą deski. Pojazd został skierowany na inspekcyjne wagi. Jego tonaż oraz naciski osi mieściły się w dopuszczalnych parametrach, jednak inspektorzy zwrócili uwagę na zły stan techniczny. Stwierdzili w kontrolowanej solówce szereg usterek, z czego najpoważniejsze to: wycieki oleju i płynów eksploatacyjnych na jezdnię, nadmiernie skorodowane i odkształcone elementy (belki poprzeczne) skrzyni ładunkowej oraz uszkodzone mocowanie nieszczelnego zbiornika paliwa. Mocno skorodowana była także kabina ciężarówki – wystawały ostre elementy. Oprócz tego niesprawna była część oświetlenia zewnętrznego pojazdu.
Trzy mandaty
W trakcie kontroli inspektorzy zakwestionowali również sposób zabezpieczenia i oznaczenia ładunku wystającego z tyłu ciężarówki. Kierowca nie miał przy sobie wymaganego dokumentu przewozowego.
Z powodu złego stanu technicznego, inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny ciężarówki i wydali zakaz dalszej jazdy z miejsca kontroli. Za stwierdzone wykroczenia, kierowca został ukarany trzema mandatami w wysokości 600 zł. Inspektorzy pouczyli go także o prawidłowym oznakowaniu ładunku wystającego z tyłu pojazdu. Za dopuszczenie do ruchu drogowego pojazdu w tak złym stanie technicznym będzie wszczęte postępowanie administracyjne wobec przewoźnika. Grozi mu 2000 zł kary.
na