Magistrat
tłumaczy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie prawa pracy
pracodawca ma obowiązek prowadzić ewidencję czasu pracy pracowników. – Nowe
oprogramowanie funkcjonujące w urzędzie od stycznia br. umożliwia
wprowadzenie nowych rozwiązań. Jednym z nich jest elektroniczna ewidencja czasu
pracy – informuje Aneta Wanjas.
Zmiany będą
wprowadzone od 1 września, w uzgodnionym z organizacją związkową Regulaminem
pracy. – Od 1 września, przychodząc do budynku urzędu, kończąc pracę,
pracownicy będą mieli obowiązek odbicia karty identyfikacyjnej. Ten obowiązek
dotyczy też wyjść służbowych. Czytniki kart już są zamontowane,
w tej chwili je testujemy – wyjaśnia rzecznik prezydenta Konina.
Obowiązek
rejestracji czasu pracy zgodnie z kodeksem pracy nie dotyczy pracowników
objętych zadaniowym systemem czasu pracy oraz pracowników zarządzających w
imieniu pracodawcy zakładem pracy, czyli prezydenta miasta, zastępców prezydenta,
sekretarza i skarbnika miasta.
W konińskim urzędzie
zatrudnionych jest obecnie 355 pracowników.