W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Żabka

Aktualności

Powiat złożył wniosek na budowę wiaduktu nad linią kolejową między Kołem a Osiekiem Wielkim

2023-07-26 07:21:00

Powiat złożył wniosek na budowę wiaduktu nad linią kolejową między Kołem a Osiekiem Wielkim

Powiat Kolski złożył wniosek o dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład na budowę wiaduktu drogowego w ciągu drogi powiatowej nr 3205P nad linią kolejową między Kołem a Osiekiem Wielkim.

Inwestycja realizowana miałaby być w systemie „zaprojektuj i wybuduj.” Jak informują przedstawiciele Powiatu Kolskiego, budowa nowego wiaduktu nad linią kolejową nr 3 Warszawa-Poznań pozwoli na stworzenie bezkolizyjnego łącznika drogi strefy przemysłowej Koła z północną obwodnicą miasta i oszacowana została na kwotę 55 mln zł.

To będzie komplementarna inwestycja do budowy północnej obwodnicy

Jak mówi starosta kolski Robert Kropidłowski, budowa wiaduktu będzie komplementarną inwestycją do budowy północnej obwodnicy Koła w ciągu drogi powiatowej nr 3205P, która posiada decyzję ZRID i obecnie jest na etapie przygotowania postępowania przetargowego na jej realizację. – Głównym celem inwestycji jest poprawa warunków obsługi i rozwoju strefy przemysłowej miasta Koła, zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego, a także stworzenie dostępności do obszarów potencjalnej aktywizacji gospodarczej na terenie gminy Koło i gminy Osiek Mały. Obecne natężenie ruchu drogowego na ww. przejeździe to ponad 6 tys. pojazdów dziennie, a po wybudowaniu obwodnicy Koła ich liczba znacznie wzrośnie – dodaje starosta Kropidłowski.

PK-praca_grafik

Poprawi funkcjonowanie miasta

Budowa wiaduktu z pewnością poprawiłaby funkcjonowanie miasta w części przemysłowej najbardziej dotkniętej niedogodnościami wynikającymi z ruchu tranzytowego oraz ruchu związanego z obsługą istniejących w tej części miasta zakładów. Inwestycja ta spowodowałaby również, że funkcjonujący w strefie przemysłowej miasta Koła przedsiębiorcy będą mogli prowadzić swoją działalność gospodarczą w sposób niezakłócony.