Trwa okres wakacyjny, a wraz z nim zwiększona częstotliwość wyjazdów, wycieczek i być może wiele nadarzających się okazji do uczestniczenia w różnego rodzaju pokazach czy też prezentacjach. Ale nie tylko.
Do biura rzecznika zgłaszają się na co dzień konsumenci, którzy mieli okazję uczestniczyć w tego rodzaju spotkaniach, dokonując na nich niejako „przy okazji” zakupów, jak się potem okazało, nie do końca przemyślanych. – Dlatego pamiętajmy, że zanim weźmiemy udział w pokazie bądź zaprosimy akwizytora do domu, warto wcześniej zapoznać się z opiniami dotyczącymi zarówno firmy, jak i towarów, które są nam oferowane do sprzedaży – apeluje Tatiana Przychodzka, Miejski Rzecznik Konsumentów. – Po zakupie takiego towaru bowiem często zdarza się, że późniejszy kontakt ze sprzedawcą jest niemożliwy bądź nadmiernie utrudniony, a prawo konsumenta do odstąpienia od umowy bądź reklamacji zakupionego towaru nie jest respektowane. Zatem dokładnie przemyślmy, czy towar, którym jesteśmy zainteresowani jest wart swojej ceny oraz, czy jest on nam rzeczywiście potrzebny. Jeżeli natomiast chcemy zakupić towar medyczny, który ma służyć „rzekomej” poprawie naszego stanu zdrowia bądź kondycji, skonsultujmy to najpierw z lekarzem. Na koniec przyjrzyjmy się dokładnie tym towarom, które są nam przedstawiane jako „promocyjne” bądź „po wyjątkowo okazyjnej cenie”.
Kilka zmian w zakresie ochrony praw konsumentów
Miejski Rzecznik Konsumentów przypomina o kilku istotnych zmianach w zakresie ochrony praw konsumentów, które weszły w życie od 1 stycznia 2023 roku w szczególności dotyczących zakupów na pokazach i wycieczkach.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów mieści się w Koninie przy ul. Wojska Polskiego 2. Poradę konsumencką możemy również uzyskać telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30 pod nr tel. 63 240 11 87, 63 240 13 52.
opr. mar