W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar 18.06-25.07.2025

Aktualności

Miasto nie ma 100 milionów złotych na pilne remonty mostów

2023-03-20 07:18:00
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Miasto nie ma 100 milionów złotych na pilne remonty mostów

– Mamy ekspertyzę, która prawdopodobnie daje możliwość eksploatowania do końca roku tego mostu w takim stanie technicznym – mówił ostatnio Piotr Korytkowski, prezydent Konina, o zwężonej przeprawie nad Wartą w ciągu Trasy Warszawskiej.

Miasto już trzy razy ubiegało się o dofinansowanie z Polskiego Ładu na przebudowę mostu z 1952 roku nad Wartą po stronie wschodniej (tego zwężonego), jednak ciągle odpowiedź była negatywna. Na naprawę czeka również ten po stronie zachodniej z 1972. – Jedna i druga konstrukcja musi być gruntownie przebudowana, ale istotna jest kwota. Jeden most to 71 milionów złotych, a drugi 20 milionów. Niestety, nie stać nas na to, aby jako samorząd wyasygnować na to działanie blisko 100 milionów złotych, bo pewnie taka będzie kwota, biorąc – niestety – pod uwagę galopującą inflację, którą mamy – mówił niedawno prezydent Konina.

Tłumaczył też, że Konin jako miasto na prawach powiatu ma w swoim zarządzie wszystkie drogi, także krajowe, wojewódzkie czy powiatowe. – Dlatego, że obowiązkiem miasta jest sfinansowanie tych mostów, które są w ciągu drogi krajowej – wyjaśniał Piotr Korytkowski. Stąd apel, by powstał w Polsce fundusz w ramach budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dedykowany właśnie takim samorządom jak Konin. – To jest niebywały ciężar, szczególnie dla miast, które mają tak dużo infrastruktury drogowej, mianowicie mostów, przepustów i wiaduktów. My mamy 47 takich obiektów. Akurat tak się stało, że na tę kadencję przypada wszystko to, co związane jest z ich remontem, ale też budową – mówił Piotr Korytkowski. – Teraz czekają nas remonty wszystkich wiaduktów i mostów na Trasie Warszawskiej, oprócz jednego, mostu Piłsudskiego, czyli żelaznego. On jest wyremontowany. Czekam na to aż zmieni się władza, bo pewnie wtedy dostaniemy pieniądze. Nie mam wątpliwości, że przez te pół roku do wyborów ich nie dostaniemy. Wytrzymamy! Mamy ekspertyzę, która prawdopodobnie daje możliwość eksploatowania do końca roku tego mostu w takim stanie technicznym.


Miasto nie ma 100 milionów złotych na pilne remonty mostów
Miasto nie ma 100 milionów złotych na pilne remonty mostów
Miasto nie ma 100 milionów złotych na pilne remonty mostów
Miasto nie ma 100 milionów złotych na pilne remonty mostów