W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

Poprawa dostępności Urzędu Gminy Turek dla osób niepełnosprawnych

2022-12-05 14:23:53
Andrzej Tyczyno
Napisz do autora
Poprawa dostępności Urzędu Gminy Turek dla osób niepełnosprawnych

Gmina Turek otrzymała grant w wysokości 229.986 zł, w tym 193.832 zł pochodzi ze środków europejskich, a 36.153 zł ze środków dotacji celowej na projekt pod nazwą „Poprawa dostępności Urzędu Gminy Turek dla osób ze szczególnymi potrzebami”. Przedsięwzięcie ma kosztować 277.157 zł. Stąd gmina Turek musi dołożyć 46.612 zł.

Głównym celem realizowanego przedsięwzięcia grantowego jest poprawa dostępności usług publicznych świadczonych w budynku urzędu gminy, dla osób ze szczególnymi potrzebami w obszarze dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej. W ramach grantu planowane są: modernizacja podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami, przebudowa schodów wejściowych do budynku, przystosowanie wejścia do budynku (wiatrołapu) dla osób z niepełnosprawnością, przystosowanie toalety, remont korytarzy i klatki schodowej, wymiana posadzki i stolarki drzwiowej, zakup i montaż planu tyflograficznego, montaż nakładek kątowych na schody, linii naprowadzających, linii prowadzących, tabliczek brajlowskich na poręcze, piktogramów wypukłych, systemu wezwania asysty, zakup materaca do ewakuacji osoby z niepełnosprawnością, wykupienie usługi tłumacza języka migowego.