Studenci z konińskiej Akademii Nauk Stosowanych wspierają dzieci z rodzin zastępczych. Zorganizowali dla nich warsztaty, jak radzić sobie z emocjami.
Studenci III roku Resocjalizacji z Akademii Nauk Stosowanych w Koninie napisali pracę dyplomową z obszaru wsparcia rodziny i systemów pieczy zastępczej. Zaproponowany przez nich projekt adresowany był do dzieci z rodzin zastępczych z powiatu konińskiego i polegał na zorganizowaniu dla nich warsztatów służących poznaniu emocji oraz sposobów radzenia sobie z ich negatywnymi formami.
Pomoc w realizacji projektu zaoferowali pracownicy Zespołu ds. Pieczy Zastępczej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koninie: kierownik Dorota Kaźmierczak oraz koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej – Anna Wojtyra, Marta Sosińska i Szymon Nowak.
Z warsztatów, które odbyły się w rodzinie zastępczej zawodowej u państwa Emilii i Andrzeja Strużyńskich, skorzystali najmłodsi: z rodziny zastępczej zawodowej w gminie Stare Miasto, z dwóch rodzinnych domów dziecka w gminach Wierzbinek i Stare Miasto oraz z dwóch rodzin pełniących funkcję pogotowia rodzinnego w gminach Golina i Skulsk. Łącznie czternaścioro dzieci. – Stosując różne metody edukacyjne, prowadzący warsztaty studenci zaproponowali dzieciom bardzo ciekawe formy zajęć. Po zabawie „Iskierka”, dzięki której uczestnicy warsztatów mogli się lepiej poznać, Marta Pacanowska i Daria Starosta wprowadziły dzieci w główny temat spotkania, czyli emocje. Po wysłuchaniu krótkich opowiadań, wspólnie omawiane były uczucia i emocje towarzyszące ich bohaterom. Dzieci podzieliły się ze studentkami także swoimi doświadczeniami w radzeniu sobie z emocjami. Kolejne zajęcia, poprowadzone przez Klaudię Rzewską oraz Dominikę Pigułę, dotykały obszaru wiedzy dzieci o uczuciach, sposobie ich nazywania i wyrażania. Warsztaty zakończyły zajęcia z muzykoterapii przygotowane przez Izabelę Tomaszewską oraz Aureliusza Wybrańskiego – poinformowała Dorota Kaźmierczak, kierownik Zespołu ds. Pieczy Zastępczej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koninie.
– Warsztaty zostały bardzo dobrze odebrane przez dzieci, które wykazały się podczas zajęć dużą aktywnością i zaangażowaniem. Na pewno pozwoliły one rozwinąć umiejętności dzieci w zakresie doświadczania odczuwanych emocji – dodała kierownik.
opr. MF