W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Korytkowski

Aktualności

Czym jest oraz jak działa pozycjonowanie stron w Google?


(Materiał promocyjny)
2022-05-09 10:57:54

Czym jest oraz jak działa pozycjonowanie stron w Google?

Najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa Google przetwarza ponad 40000 zapytań w ciągu każdej sekundy, co przekłada się na ponad 3.5 biliona wyszukiwań dziennie, czyli 1.2 tryliona wyszukiwań rocznie*. Liczba ta z roku na rok rośnie. Pozycjonowanie stron to usługa, o której mówi praktycznie każdy posiadacz portalu internetowego, ale mało kto zdaje sobie sprawę na czym to właściwie polega.

Co to jest pozycjonowanie (SEO)?

Jak podaje Pan Mateusz Parucki z lokalnej agencji interaktywnej Ciekawa Strona – Search Engine Optimization (w skrócie SEO) mylnie nazywane w naszym kraju „pozycjonowaniem” to zestaw działań który ma na celu zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce internetowej (np. Google).

Nie od dziś wiadomo, że wyższa pozycja na liście wyników wyszukiwania przekłada się na większą liczbę odwiedzin naszej strony. Już kilka lat temu faktem stało się powiedzenie „jeżeli nie ma Cięna pierwszej stronie Google – nie istniejesz”.

Jak pozycjonowanie (SEO) działa w praktyce?


Załóżmy, że właśnie otworzyłeś restauracje w której serwować będziesz swoim klientom dietetyczne dania z soczewicy. Działasz lokalnie.

Postanowiłeś, że Twoja pierwsza kampania reklamowa polegać będzie na roznoszeniu ulotek. Zależy Ci oczywiście na unikatowym projekcie graficznym – w końcu Twoja restauracja stawia na produkty Premium.

Wracasz do domu, siadasz wygodnie przed laptopem i wpisujesz w Google zapytanie: projektowanie ulotek reklamowych. Wyszukiwarka w odpowiedzi na Twoje zapytanie wyświetla Ci listę wyników… sprawdzasz ofertę, wybierasz firmę, realizujesz zamówienie i Gotowe.

Zastanów się: Jak często zaglądasz na drugą stronę w Google?

Czy twoja strona internetowa została stworzona z myślą o pozycjonowaniu?

Często spotykam się z firmami, które realizowały swoje strony internetowe na zasadzie „kolega zrobił nam za darmo” lub „strona kosztowała nas 500 zł”. Na 99% taka witryna nie została zaprojektowana z myślą o przyszłym pozycjonowaniu, a Tym bardziej o zgodności z RODO. – mówi dalej Pan Mateusz Parucki.

Najczęstsze błędy popełniane w takich realizacjach to:

1. Powolna strona internetowa. Długi czas ładowania strony (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych) zniechęca potencjalnego odbiorcę do zapoznania się z pełną jej treścią.

2. Brak optymalizacji dla znaczników Meta. Najczęściej strona główna nazywa się po prostu „strona główna” lub „home” a powinna bezpośrednio lub pośrednio określać co sięna danej stronie znajduje np. „Fryzjer męski Konin – Wesoła Fryzjerka” (w nazwie znajduje się słowo kluczowe oraz nazwa brand’owa / firmy)

3. Źle dobrane nagłówki. Zazwyczaj na takich stronach wyróżnane są mało znaczące (dla sprzedaży) nagłówki np. „Oferta” – gdzie można użyć np. „Opakowania drewniane oferta cenowa”.

4. Formularz kontaktowy bez zabezpieczenia antyspamowego. Takie nieudolne rozwiązanie pozwala wysłać od nas setki maili przez co nie tylko rośnie nasza irytacja, ale również możemy w łatwy sposób pominąć prawdziwe zapytanie od potencjalnego klienta.

5. Brak integracji z Google Search Console. Absolutny HIT i jednocześnie największe niedopatrzenie ze strony wykonawcy. Google dłuższy czas temu oświadczyło, że nie jest już w stanie samodzielnie indeksować nowych witryn i w tym celu ma pomóc nam narzędzie Search Console za pomocą, którego informujemy wyszukiwarkę o pojawieniu się nowej strony i/lub nowych podstron. Jeżeli Twoja strona nie została połączona z Search Console prawdopodobnie zwyczajnie nie ma Cię w Google.

Warto sprawdzić swoją witrynę pod kątem powyższych błędów lub zlecić techniczny audyt SEO. W niektórych przypadkach kilkugodzinowe poprawki potrafią diametralnie zmienić pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania co automatycznie przekłada się na większą ilość zapytań.


Otwarcie 1,5 %

Kilka słów od autora


W XXI wieku Twoja strona internetowa jest równie cenna jak wykwalifikowany przedstawiciel handlowy w Twojej firmie… z taką różnicą, że strona nigdy się nie zmęczy i jest w stanie przedstawiać Twoją ofertę 24 godziny na dobę – 365 dni w roku. Warto zadbać o to, aby być widocznym w sieci. Jeżeli potrzebujesz pomocy w kwestii pozycjonowania oraz dalszego rozwoju swojej witryny – skontaktuj się z naszym zespołem.

Matusz Parucki
Ciekawa Strona

*Statystyki według portalu: https://www.internetlivestats.com/google-search-statistics/