W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Shootersss

Aktualności

Zespół Rzecznika Klienta Energi Obrotu odwiedzi Konin - Rozmowa z Markiem Dudzińskim, Rzecznikiem Klienta Energi Obrotu

2021-06-21 10:25:26

Zespół Rzecznika Klienta Energi Obrotu odwiedzi Konin - Rozmowa z Markiem Dudzińskim, Rzecznikiem Klienta Energi Obrotu

Konin nie jest pierwszym miejscem, które odwiedzą w tym roku Pańscy współpracownicy, prawda?

Faktycznie, przed przyjazdem do Konina odwiedzą łącznie cztery biura miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Co więcej, podobny projekt realizowany był już w Enerdze Obrocie w latach 2017-2018. Klienci byli wówczas żywo zainteresowani kontaktem z rzecznikiem klienta spółki. Podczas spotkań zebrano dużo cennych pomysłów. Dyżury miały być wznowione już w ubiegłym roku, ale pandemia wpłynęła na wiele planów. W tym również spotkania u rzeczników konsumentów. Sytuacja wydaje się już jednak ustabilizowana na tyle, aby – przy zachowaniu niezbędnych środków ostrożności – spotkania wznowić. Dlatego rozpoczęliśmy je, aby ponownie usłyszeć od klientów ich pomysły, sugestie czy ewentualne problemy.

Czy mieszkańcy Konina będą mogli zgłosić podczas dyżuru każdą sprawę, jaką mają do Energi?

Z obszaru sprzedaży – tak.

W jakim sensie z „obszaru sprzedaży”? Co to znaczy?

Podkreślam tę kwestię przy każdej okazji, ponieważ jest kluczowa. W Polsce funkcjonuje podział na spółki obrotu energią, czyli prościej mówiąc sprzedawców, i operatorów systemu dystrybucyjnego (OSD) – przedsiębiorstwa zarządzające liniami elektroenergetycznymi. To podział, do przestrzegania którego wielką wagę przykłada Urząd Regulacji Energetyki.

No dobrze, ale co to oznacza w praktyce? Przykładowo, w jakich sprawach mogą Państwo pomóc?

Jeśli w trakcie dyżuru mój zespół spotka się z klientem mającym np. wątpliwości co do wysokości faktur, które wynikają z zastrzeżeń do wskazań liczników, odpowiedź nie będzie mogła być udzielona podczas spotkania. Odczyty trzeba będzie wówczas skonsultować z właściwym OSD. Dopiero na podstawie otrzymanych wyjaśnień moi współpracownicy będą mogli podjąć kolejne działania i finalnie udzielić odpowiedzi. Zwykle trwa to od tygodnia do dwóch. Na miejscu będą mogli jedynie podpowiedzieć proste sposoby na sprawdzenie poprawności działania licznika. Takim najprostszym jest wyłączenie wszystkich urządzeń elektrycznych w domu, a następnie sprawdzenie czy licznik pokazuje zużycie. Jeśli jednak pojawią się zgłoszenia dotyczące m.in. umów przyłączeniowych albo umiejscowienia słupów bądź stacji transformatorowych, jak też samych liczników (np. gdy ktoś zgłosi chęć wglądu w protokół wymiany legalizacyjnej), wówczas moi współpracownicy nie udzielą żadnej informacji, ponieważ nie są to kompetencje spółki sprzedażowej tylko dystrybutora. Możemy jedynie wskazać, gdzie znajdują się dane kontaktowe do odpowiedniego OSD. W przypadku Konina i okolic tą rolę pełni Energa Operator.

Brzmi to skomplikowanie. Czy dużo takich sytuacji miało miejsce podczas tegorocznych dyżurów?

Zdarzały się dość często, dlatego raz jeszcze podkreślę, jak ważne jest, aby klienci mieli świadomość tego podziału.

Czy do Rzecznika Klienta Energi Obrotu można zgłosić się z każdą sprawą?

Moją funkcję powołano dla klientów, którzy uważają, że odpowiedź otrzymana w ramach standardowego procesu reklamacyjnego nie jest dla nich wystarczająca. Skala skomplikowania spraw, które do mnie trafiają, sięga od bardzo prostych aż po naprawdę złożone i trudne, czyli takie, które wykraczają poza standardowe procedury. W swojej pracy dążę do wypracowywania rozwiązań, które pogodzą racje obu stron. Niekiedy w sposób niestandardowy, dlatego korzystam często z dodatkowego wsparcia ekspercko-prawnego. Co więcej, każdy głos klienta traktuję jako cenny impuls do szukania dalszych sposobów ulepszania procesów w naszej spółce.

W takim razie na koniec rozmowy ostatnia prośba – o przypomnienie, kiedy i gdzie Pańscy współpracownicy będą zbierać głosy koninian?

Mój zespół będzie dyżurował w biurze rzecznika konsumentów w sali nr 107 Urzędu Miejskiego w Koninie (pl. Wolności 1) w czwartek 24 czerwca 2021 roku, w godz. 10-15. Serdecznie zachęcam Państwa czytelników do udziału w tym spotkaniu.

Zespół Rzecznika Klienta Energi Obrotu odwiedzi Konin - Rozmowa z Markiem Dudzińskim, Rzecznikiem Klienta Energi Obrotu
Zespół Rzecznika Klienta Energi Obrotu odwiedzi Konin - Rozmowa z Markiem Dudzińskim, Rzecznikiem Klienta Energi Obrotu