W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 4 stycznia 24

Aktualności

Radni zajmą się uchwałą w sprawie likwidacji jednostki budżetowej

2021-02-17 08:52:41
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Radni zajmą się uchwałą w sprawie likwidacji jednostki budżetowej

Na najbliższej sesji (24 lutego) konińscy radni zajmą się uchwałą w sprawie likwidacji Zakładu Obsługi Urzędu Miejskiego w Koninie, który zatrudnia 67 osób. Zgodnie z projektem uchwały, ma przestać istnieć 30 czerwca 2021 roku. Zadanie sprzątania budynków magistratu, które wykonuje obecnie 31 osób, zlecone zostanie na zewnątrz.

Zgodnie z projektem uchwały, jeśli wejdzie ona w życie, likwidacja ZOUM rozpocznie się 1 kwietnia i zakończy 30 czerwca 2021. Mienie zakładu, po zakończeniu jego działalności statutowej, przejmie Urząd Miejski w Koninie.

Jak czytamy w uzasadnieniu, ta jednostka budżetowa odpowiedzialna jest za administracyjno-gospodarczą obsługę Urzędu Miejskiego w Koninie. – Na koszty funkcjonowania zakładu, które wynoszą około 7,2 mln zł, w blisko 50 proc. składają się koszty osobowe. Trudna sytuacja budżetowa wymaga racjonalizacji działania wszystkich jednostek organizacyjnych miasta w celu zmniejszania wydatków – czytamy w uzasadnieniu podpisanym przez prezydenta Piotra Korytkowskiego. – Analiza zadań i struktury zakładu w zestawieniu z kosztami jego działalności wskazuje na możliwość zastosowania bardziej efektywnych rozwiązań organizacyjnych, które funkcjonują w większości miast na prawach powiatu.

Zadania likwidowanej jednostki ma przejąć Wydział Obsługi Urzędu Miejskiego. ZOUM zatrudnia 67 osób. – W 2021 roku 10 pracowników zakładu skorzysta ze swoich uprawnień emerytalnych. Nie przewiduje się zatrudnienia w ich miejsce nowych osób. Zadanie sprzątania budynków urzędu, które wykonuje obecnie 31 osób, zlecone zostanie na zewnątrz. Likwidacja jednostki i przejęcie zadań przez urząd spowoduje zatem znaczne zmniejszenie zatrudnienia – do 15 osób i co za tym idzie wydatków generowanych dotychczas przez zakład. Przyczyni się to do poprawy sytuacji budżetowej miasta – uzasadnia prezydent Konina.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Gosc
I takim sposobem Korytkowski strzela sobie w kolano,te osoby na pewno już nie zagłosują na PO
Gość
Prezydent jednostkę przedstawił jako pasożyta który brał a nic nie dawał .Ciekawe skąd wzięto dane wystarczy zobaczyć na stronie zakładu rachunek zysków i strat fakt za 2019 rok i zobaczyć ile było na wynagrodzenia a ile na wydatki urzędu oraz jakie były dochody
JA
obietnice wyborcze pana prezydenta 'przyciągnąć inwestorów i zmniejszyć bezrobocie' jak to się ma do tego co pan teraz robi z tymi paniami sprzątającymi, paniom nawet nie należy się zasiłek dla bezrobotnych. WSTYD MI BARDZO ŻE NA PANA GŁOSOWAŁAM
gość
panie sprzątające do zwolnienia ,ale mi oszczędność z tego co wiem panie pracują nie na cale etaty tylko na 3/4 i 1/2 pytam gdzie ta oszczędność.Więc firma jak przyjdzie to za darmo czy jak. do pan sprzątających życzę wam by radni nie pozwolili na ten pomysł pana prezydenta
......
Trudna sytuacja budżetowa, ale na kupno synagogi, kosztem teraz cięć to pieniądze mieli.