Reklama w wyszukiwarce jest w dzisiejszych czasach konieczna, jeżeli chce
się zapewnić przetrwanie swojej firmie i mieć poczucie satysfakcji z
prowadzenia własnego biznesu. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z
konieczności inwestowania w rozwiązania takie, jak reklamapłatna w
wyszukiwarce lub SEO, jednak
wiele z nich zastanawia się, czy kampania Google Ads powinna
być ustawiona samodzielnie, czy może lepiej skorzystać tu z pomocy specjalisty
freelancera, a może lepszym rozwiązaniem będzie agencja
sem?
Zalety Google Ads
Narzędzie reklamowe od giganta Internetu jest niezwykle cenne w pozyskiwaniu
ruchu i konwersji, a do tego kampaniareklamy płatnej nie musi być droga,
gdyż przed jej startem dokładnie określa się przeznaczony na nią budżet. Dzięki
temu będzie ona dobrym narzędziem zarówno dla wielkich biznesów, jak i tych
najmniejszych.
Nawet przy niewielkim budżecie umożliwia ona dokonanie konwersji, gdyż reklamy
Wyświetlają się tylko pożądanej grupie docelowej, a w przypadku jej dobrej
znajomości sukces jest gwarantowany.
Taka wysoce spersonalizowana reklama powinna być narzędziem, z którego korzysta
się na co dzień, aby efekt był trwały. Reklamapłatna w wyszukiwarce
posiada bowiem tę wadę, że wraz z końcem budżetu konwersja zmaleje do zera.
Konstruować samemu czy wynająć specjalistę?
Kampania płatna w wyszukiwarce powinna być tworzona przede wszystkim przez
osoby, które posiadają już jakieś doświadczenie z działaniami marketingowymi w
sieci i niekoniecznie muszą być to specjaliści. Wielu przedsiębiorców tworzy
reklamy w wyszukiwarce z użyciem tego narzędzia samodzielnie, jednak jeżeli
dysponuje się budżetem na pomoc eksperta, warto z niej skorzystać.
Reklama w wyszukiwarce powinna być bowiem odpowiednio skonfigurowana, aby była
w pełni skuteczna. Przed jej stworzeniem powinno się między innymi posiąść dość
dokładną wiedzę o przedstawicielach grupy docelowej.
Wiedza, jaką trzeba zebrać, to wiek, płeć, miejsce zamieszkania, pasje,
preferencje i styl życia członków grupy docelowej. Poza tymi informacjami
powinno się też przeprowadzić badania słów kluczowych, których używają
konsumenci, wypowiadając się o produktach i usługach danej firmy, które to
określenia często znacząco odbiegają od tych poprawnych, używanych w branży.
Specjalista reklamy płątnej zbierze najważniejsze informacje i przekuje je w
doskonałą reklamę, która zapewni jak najlepsze wyniki przy możliwie jak
najmniejszym budżecie, a jej efekty będą widoczne niemal natychmiast po
uruchomieniu kampanii. Niezależnie, czy będzie to reklama płatna w
wyszukiwarce, kampania w sieci reklamowej, czy kampania youtube.