W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 4 stycznia 24

Aktualności

W wielkopolskich urzędach skarbowych uruchomiono infolinię dla przedsiębiorców

2020-06-09 12:15:53

W wielkopolskich urzędach skarbowych uruchomiono infolinię dla przedsiębiorców

Przedsiębiorcy, których obroty spadły w związku z COVID-19, mogą skorzystać z pomocy finansowej w ramach „tarczy antykryzysowej”. Podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji i jej wysokość, są rejestry publiczne – w tym również dane z deklaracji VAT.

W związku z uruchomieniem rozwiązań finansowych w ramach „tarczy antykryzysowej”, w wielkopolskich urzędach skarbowych utworzone zostały specjalne infolinie. Jeśli przedsiębiorca ma pytania lub wątpliwości dotyczące kwestii podatkowych związanych z procedurą przyznania subwencji, może skontaktować się ze swoim urzędem skarbowym. Numery infolinii związanych z programem pomocowym w ramach Tarczy Finansowej dla mieszkańców powiatu konińskiego można znaleźć w zakładce „Kontakt” na stronie internetowej https://www.wielkopolskie.kas.gov.pl/urzad-skarbowy-w-koninie/kontakt/dane-teleadresowe

Dodatkowo 7 lipca odbędzie się konferencja on-line – „Tarcza antykryzysowa dla biznesu” – organizowana przez Ministerstwo Rozwoju i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) we współpracy z resortem finansów. Jej tematem będą ułatwienia podatkowe w „tarczy antykryzysowej”. Na pytania będą też odpowiadać eksperci w tej dziedzinie.

Z Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) mogą skorzystać firmy, których m.in. przychody spadły w związku z COVID-19 po 1 lutego br. o co najmniej 25 proc. w dowolnym miesiącu, w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego okresu roku ubiegłego.

Podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń wpływających na przyznanie subwencji i jej wysokość w ramach Tarczy Finansowej, są rejestry publiczne (Krajowej Administracji Skarbowej, ZUS). Deklaracja przedsiębiorcy dotycząca obrotów firmy jest konfrontowana z danymi pochodzącymi z deklaracji VAT. Należy zatem pamiętać, aby złożyć deklarację VAT przed złożeniem wniosku o pomoc z PFR – pozwoli to na prawidłową weryfikację. Deklaracje: VAT-7 za marzec br. i VAT-7K za I kwartał br. można składać od 1 kwietnia 2020 r., a deklarację VAT-7 za kwiecień – od 1 maja 2020 r.

Wsparcie finansowe otrzymywane w ramach Tarczy Finansowej określane jest jako subwencja finansowa. Subwencja ta podlega zwrotowi, przy czym w określonych przypadkach może zostać umorzona w części nieprzekraczającej 75 proc. Dla celów podatku dochodowego pomoc finansowa z PFR traktowana jest jak pożyczka.

opr. MF




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom: