W związku z koniecznością ograniczenia rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19, wywoływanej przez koronawirusa, policja zaleca ograniczenie osobistych wizyt w komendach i komisariatach, związanych z potrzebą powiadomienia o zdarzeniu.
Wizyty w jednostkach policji wiążą się często z koniecznością poruszania środkami komunikacji zbiorowej oraz przebywaniem wśród większej liczby nieznanych osób. Oczekując na przyjęcie zgłoszenia w zamkniętych pomieszczeniach również jesteśmy narażeni na kontakt z obcymi osobami.
Aby ograniczyć zagrożenie, można kontaktować się telefonicznie pod numerami telefonów poszczególnych jednostek dostępnych na stronach internetowych oraz w przypadku zgłoszeń alarmowych pod numerami 112 i 997. Możliwe jest również przesłanie zgłoszenia pisemnie (nie dotyczy sytuacji nagłych) oraz kontakt z jednostkami policji i dzielnicowym za pomocą aplikacji mobilnej "Moja Komenda".
Po weryfikacji zgłoszenia funkcjonariusze prześlą instrukcje, co do dalszego postępowania. Należy jednak pamiętać, że w niektórych przypadkach (np. konieczność sporządzenia dokumentacji procesowej - przyjęcia ustnego zawiadomienia o przestępstwie czy przesłuchania w charakterze świadka) niezbędne jest wykonanie czynności na terenie jednostki, o czym poinformują policjanci.