W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Osiedle Szafirowe

Aktualności

Czy na trasie Poznań-Warszawa pojedziemy kiedyś pendolino? Minister odpowiada

2020-02-01 12:05:00
Czy na trasie Poznań-Warszawa pojedziemy kiedyś pendolino? Minister odpowiada

O możliwość kursowania pociągów pendolino na zmodernizowanej niedawno trasie Poznań-Warszawa zapytał ministra infrastruktury poznański poseł Adam Szłapka.

Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury, odpowiedział posłowi, że składy pendolino przewidziane są na trasach, gdzie pociągi mogą kursować z prędkością 200 km/h. – Dotyczy to Centralnej Magistrali Kolejowej, którą kursują pociągi do Krakowa, Katowic i Wrocławia, oraz od tego roku planowana jest przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe SA trasa z Warszawy do Gdańska – odpowiada Andrzej Bittel na interpelację Adama Szłapki.

Na zmodernizowanej trasie Warszawa-Poznań maksymalna prędkość, z jaką będą kursować pociągi wynosi 160 km/h. – Z tą prędkością mogą kursować składy wagonowe pociągów ekspresowych, które już teraz obsługują tę trasę. Wprowadzenie składów pendolino nie skróciłoby więc czasu przejazdu w relacji Warszawa-Poznań – wyjaśnia sekretarz stanu. – Dodatkowo informuję, że pociągi pendolino realizują połączenia komercyjne i nie są objęte, łączącą Ministra Infrastruktury i spółkę PKP Intercity Sa, umową o świadczenie usług o charakterze użyteczności publicznej w zakresie wykonywania międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich. Planowane jest natomiast systematyczne zwiększanie liczby pociągów między Warszawą a Poznaniem, w ramach umowy, w najbliższych latach. Jednak szczegóły tych połączeń będą znane dopiero w toku prac nad przygotowaniem poszczególnych rocznych rozkładów jazdy.

Marcin Szafrański

Podziel się

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:




As
To po co był ten remont linii Warszawa- Konin - Poznań. Mamiono nas, że pociągi przyśpieszą a tu lipa tradycyjnie.
PE i ŁO
Piz..lino jest nam tak POtrzebne jak Nowakowi wieże widokowe. Jest pytanie zasadnicze komu było POtrzebne kuPOwanie tych składów i kto miał w tym interes?
O czym wy piszenie?
Przecież modernizacja torów była konieczna. Pociągi do Warszawy jadą 3 godziny, do Poznania 1 godzinę. W czym problem. Są autobusy do Kalisza, Torunia, Inowrocławia. Do Gdańska dostaniesz się pociągiem jadąc przez Poznań. 160 km/ h to zbliżona prędkość do 200 km/ h. Mamy bardzo dobre połączenia PKP bo jesteśmy na trasie Berlin Warszawa.
Precz z anglicyzacją
Podstawowym celem władz Konina powinno być połączenie kolejowe z Inowrocławiem i przez to z Gdańskiem. A także takie połączenia z Kaliszem i Łodzią przez Turek.
K
Bez sensu była ta modernizacja Wszyscy mieli nadzieję że pendolino pojedzie po co to komu było .Kiedy dworzec na miarę XXI WIEKU??? Chyba I WIEKU bo tempo prac bardzo zadowalająca. Nic się nie dzieje miasto starców ,robią drugi Ciechocinek Termy Uzdrowiska .Zero perspektyw dla młodych ludzi.


Jesteśmy na: