W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
pewik operator

Aktualności

Uczniowie tropili bariery architektoniczne. Nagrali filmik i zdobyli drugie miejsce w kraju

2019-10-29 13:21:33
Uczniowie tropili bariery architektoniczne. Nagrali filmik i zdobyli drugie miejsce w kraju

Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Michała Okurzałego w Zagórowie nagrali film pod tytułem „Na tropach DOSTĘPu”. Udało im się wytropić tyle przeszkód i barier architektonicznych, że ich praca zasłużyła na II miejsce w ogólnopolskim konkursie „uDOSTĘPniacze”. W ramach nagrody młodzi ludzie zwiedzili siedzibę ministerstwa inwestycji i rozwoju oraz Centrum Nauki Kopernik.

Uroczysta gala z okazji podsumowania konkursu odbyła się w ministerstwie inwestycji i rozwoju w Warszawie. Tam młodzi ludzie z Zagórowa i okolic odebrali nagrodę za zajęcie II miejsca w ogólnopolskim konkursie „uDOSTĘPniacze”. Laureaci mieli okazję zwiedzić budynek ministerstwa, a także Centrum Nauki Kopernik, gdzie bez ograniczeń mogli zgłębiać tajemnice natury. W szkole w Zagórowie natomiast odbyły się warsztaty o dostępności prowadzone przez profesjonalnych trenerów, z udziałem osób niepełnosprawnych.

Do udziału w konkursie zakwalifikowało się 100 szkół podstawowych z całej Polski. Zadanie konkursowe polegało na przygotowaniu pracy na temat identyfikacji przez uczniów barier w swoim otoczeniu utrudniających codzienne funkcjonowanie osobom z niepełnosprawnościami i zaproponowaniu sposobu ich usunięcia. Dziesięcioosobowy zespół mógł wykonać pracę plastyczną, zdjęciową lub filmową. Zagórowska grupa pod okiem Moniki Nowaczyk i Janusza Lewicza nakręciła film zatytułowany „Na tropach DOSTĘPu”. – Jest to opowieść o tropieniu problemów utrudniających dostęp uczniów do różnych miejsc w szkole. Znaleźliśmy wiele przeszkód. Podczas pracy zobaczyliśmy, że wśród nas są osoby nie tylko mające trudności w poruszaniu się, ale też z dysfunkcjami narządu słuchu, wzroku, czy wreszcie małe dzieci, dla których pokonanie przejścia z ciężkimi drzwiami antypanicznymi jest nie lada wyzwaniem. Udało nam się wskazać rozwiązania. Wiele z nich z powodzeniem funkcjonuje w obiektach użyteczności publicznej naszego miasteczka – mówią opiekunowie projektu.

Uczniowie tropili bariery architektoniczne. Nagrali filmik i zdobyli drugie miejsce w kraju
Uczniowie tropili bariery architektoniczne. Nagrali filmik i zdobyli drugie miejsce w kraju



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom: