Aż 5.483 osoby zatelefonowały w ciągu pierwszych czterech dni stycznia do ZUS-u w sprawie nowego sposobu opłacania składek. Na połączenie z konsultantem na infolinii trzeba było dość długo czekać.
– Czas oczekiwania bywa bardzo długi, gdyż zdarza się, że w kolejce czeka prawie 200 połączeń. To niepotrzebna strata czasu, gdyż odpowiedzi, na większość z zadawanych pytań, można bez trudu znaleźć na stronie internetowej ZUS – poinformowała Marlena Nowicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.
O co najczęściej pytali dzwoniący? Jak wpłacić składki do ZUS? Jak uregulować zaległości na koncie w ZUS? Na jaki numer konta wpłacać pieniądze? Jak prawidłowo wypełnić przelew? – Na stronie internetowej www.zus.pl dostępna jest instrukcja, jak krok po kroku wypełnić przelew oraz broszura „Proste płatności z ZUS”, w której zawarty jest szczegółowy opis nowych zasad wpłacania składek do ZUS. Przeczytać można także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące e-Składki – informuje Marlena Nowicka.