W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar 06.05.2025 - 31.07.25

Konin

Radni zajmą się uchwałą w sprawie likwidacji jednostki budżetowej

2021-02-17 08:52:41
Radni zajmą się uchwałą w sprawie likwidacji jednostki budżetowej

Na najbliższej sesji (24 lutego) konińscy radni zajmą się uchwałą w sprawie likwidacji Zakładu Obsługi Urzędu Miejskiego w Koninie, który zatrudnia 67 osób. Zgodnie z projektem uchwały, ma przestać istnieć 30 czerwca 2021 roku. Zadanie sprzątania budynków magistratu, które wykonuje obecnie 31 osób, zlecone zostanie na zewnątrz.

Zgodnie z projektem uchwały, jeśli wejdzie ona w życie, likwidacja ZOUM rozpocznie się 1 kwietnia i zakończy 30 czerwca 2021. Mienie zakładu, po zakończeniu jego działalności statutowej, przejmie Urząd Miejski w Koninie.

Jak czytamy w uzasadnieniu, ta jednostka budżetowa odpowiedzialna jest za administracyjno-gospodarczą obsługę Urzędu Miejskiego w Koninie. – Na koszty funkcjonowania zakładu, które wynoszą około 7,2 mln zł, w blisko 50 proc. składają się koszty osobowe. Trudna sytuacja budżetowa wymaga racjonalizacji działania wszystkich jednostek organizacyjnych miasta w celu zmniejszania wydatków – czytamy w uzasadnieniu podpisanym przez prezydenta Piotra Korytkowskiego. – Analiza zadań i struktury zakładu w zestawieniu z kosztami jego działalności wskazuje na możliwość zastosowania bardziej efektywnych rozwiązań organizacyjnych, które funkcjonują w większości miast na prawach powiatu.

Zadania likwidowanej jednostki ma przejąć Wydział Obsługi Urzędu Miejskiego. ZOUM zatrudnia 67 osób. – W 2021 roku 10 pracowników zakładu skorzysta ze swoich uprawnień emerytalnych. Nie przewiduje się zatrudnienia w ich miejsce nowych osób. Zadanie sprzątania budynków urzędu, które wykonuje obecnie 31 osób, zlecone zostanie na zewnątrz. Likwidacja jednostki i przejęcie zadań przez urząd spowoduje zatem znaczne zmniejszenie zatrudnienia – do 15 osób i co za tym idzie wydatków generowanych dotychczas przez zakład. Przyczyni się to do poprawy sytuacji budżetowej miasta – uzasadnia prezydent Konina.

Marcin Szafrański

Śledź nas na

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





CZERWONA ZARAZA
Z czystym sumieniem POsłużą się podludźmi, białymi murzynami, którzy KOledze napędzą zysków. Co ich to obchodzi, że ich dotychczasowi pracownicy będą do emerytury pracować za minimalną pensję, bez żadnych swiadczeń socjalnych z umowami do końca kontraktu, czyli rok lub dwa lata. Ważne, że KOlega POtrafi się odwdzięczyć i to jeszcze jak. Cóż więcej można się spodziewać po PLATFORMIE OBYWATELSKIEJ I KOALICJI OBYWATELSKIEJ. CZERWONA ZARAZA musi się nażreć do syta.
As
Z czasem się okaże, że ta zewnętrzna firma sprzątająca nie będzie wcale tańsza od dotychczasowych pracowników, a jakość sprzątania tej firmy będzie podobna jak tuneli: dworcowego i na Torowej albo przystanków MZK - czyli tradycyjny polski syf, brud i dziadostwo!
Do radnych
Nie podejmujcie decyzji w oparciu o brak danych i niepewność. Wystarczy przeczytać komentarze. Jakoś to będzie albo i nie ... A samo uzasadnienie jest bardzo ciekawe? A czy firma zewnętrzna nie ponosi kosztów osobowych i nie wliczy ich w cenę? Ciekawe, kto się pod tym uzasadnieniem podpisał?
Ja zawsze ...
Nie chcę być posądzony o złośliwość, ale czy ktoś to przeliczył. Czy Radni mają taką informację? Czy nie lepiej ogłosić przetarg, uwarunkować m.in. pozytywna decyzja o likwidacji jednostki i ograniczyć kwotę na wydatki związane z obsługą zewnętrzną. A tak ogłosicie przetarg po likwidacji, wyjdzie, że trzeba dopłacić i Radni przegłosują przesunięcie środków, bo nie będzie już innego wyjścia.
Monika
Michał masz rację. popieram. Tylko likwidować potrafią