W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 4 stycznia 24

Aktualności

Zakład Obsługi Urzędu Miejskiego będzie zlikwidowany? Pracuje w nim ponad 60 osób

2021-01-22 11:04:13
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Zakład Obsługi Urzędu Miejskiego będzie zlikwidowany? Pracuje w nim ponad 60 osób

Są przymiarki, by zlikwidować Zakład Obsługi Urzędu Miejskiego w Koninie, w którym pracuje 67 osób. To panie sprzątające, pracownicy zajmujący się naprawami, portierzy. – Dlaczego szuka się oszczędności kosztem tych najbiedniejszych? Gdzie my teraz znajdziemy pracę? Często to jedyni żywiciele rodziny – mówią.

Zakład Obsługi Urzędu Miejskiego to jedna z jednostek budżetowych miasta. Jak się dowiadujemy, zatrudnia 67 osób. W miniony wtorek, dyrektor Michał Skorupka, rozmawiał z załogą przekazując przykrą wiadomość, że z początkiem lipca zakład może przestać istnieć. O czystość budynków miałaby dbać teraz firma zewnętrzna, tak relacjonują spotkanie pracownicy.

Wśród pracowników ZOUM najwięcej jest pań sprzątających, ale to także pracownicy, którzy zajmują się naprawami, portierzy, natomiast około 30 procent to jest obsługa administracyjna zakładu. Wielu brakuje kilka lat do emerytury. – Gdzie my znajdziemy pracę? Zwłaszcza teraz, w pandemii! Najłatwiej jest oszczędzać na sprzątaczkach, bo nie mają szkół, więc się pewnie nie odezwą! Zamierzamy walczyć – mówią.

Czy rzeczywiście Zakład Obsługi Urzędu Miejskiego zostanie zlikwidowany? – Prezydent podjął decyzję o przygotowaniu projektu uchwały w sprawie likwidacji jednostki budżetowej – Zakładu Obsługi Urzędu Miejskiego w Koninie. Projekt został przekazany do konsultacji ze związkami zawodowymi. Po otrzymaniu ich opinii zostanie skierowany pod obrady Rady Miasta Konina – wyjaśnia Aneta Wanjas, rzecznik prezydenta Konina. – Analiza zadań i struktury zakładu w zestawieniu z kosztami jego funkcjonowania wskazuje na możliwość zastosowania bardziej efektywnych rozwiązań organizacyjnych, nad którymi pracujemy. O dalszych krokach będziemy informować w późniejszym czasie, po dokonaniu wszystkich koniecznych uzgodnień.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Koniniak
Sprzatanie = firma Maxpert czy może Julmat ?
Skandal
No Nieeeee, znowu najbiedniejszych, niech prezydenci się ograniczą. Przestaną brać wynagrodzenia - dla dobra Konina. Społecznie. To ile uratowanych miejsc pracy! Nie można ludzi pozbawiać chleba....
Marek
Dyrektor Skorupka wreszcie będzie mógł objąć nowe stanowisko, które już na niego czeka. Sprzątaniem zajmie się pewnie firma znajomego z ulicy Zakładowej. Wszystko zgodnie z planem. Żeby tylko radni nie pokrzyżowali planów Pana Prezydenta, bo będzie bieda.
Ta
Bezrobocie w Koninie rośnie, ludzi ubywa 69 tys,powoli robi się małe miasteczko.
Życzliwy
No i popłynęła energia ludzi na bruk gratulacje włodarze naszego miasta