W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Korytkowski

Aktualności

Czy będzie bezpieczniej na skrzyżowaniu Trasy Bursztynowej z Zagórowską?

2022-02-19 12:00:00
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Czy będzie bezpieczniej na skrzyżowaniu Trasy Bursztynowej z Zagórowską?

W sprawie ruchliwego skrzyżowania Trasy Bursztynowej z ulicą Zagórowską do prezydenta Konina interpelację skierował radny Bartosz Małaczek. Jak informuje, w ostatnim czasie kilkukrotnie kontaktowali się z nim mieszkańcy zwracając uwagę na liczne wypadki i kolizje drogowe na drodze krajowej nr 25, a w szczególności właśnie na tym skrzyżowaniu. Czy jest szansa na poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu? Jest odpowiedź Piotra Korytkowskiego.

– Mimo iż na skrzyżowaniu znajduje się zsynchronizowana sygnalizacja świetlna uprawniająca użytkowników ruchu drogowego do bezkolizyjnych skrętów, a na danym odcinku skrzyżowania obowiązuje ograniczenie prędkości do wymaganych 50 km/h, to brawura niektórych kierowców i niedostosowanie przez nich prędkości skutkuje niekiedy ludzkimi tragediami – czytamy w interpelacji radnego Małaczka. Chce uzyskać informację od prezydenta między innymi, czy skrzyżowanie jest objęte monitoringiem miejskim, a także, czy miasto ma dodatkowe możliwości zwiększenia bezpieczeństwa w tym obszarze i, czy poczyniono w tym kierunku działania?

Jak informuje prezydent Korytkowski, zgodnie ze statystykami ze zdarzeń drogowych Komendy Miejskiej Policji w Koninie w latach 2018-2021 na tym skrzyżowaniu doszło do 7 wypadków i 17 kolizji. – W tym czasie ZDM w Koninie w ramach poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu, już w 2017 roku, wystąpił z wnioskiem do Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Poznaniu o montaż fotoradaru prędkości z rejestratorem przejazdu na czerwonym świetle (kierunek Konin-Stare Miasto). Ze względu na ograniczone środki WITD wniosek nie został rozpatrzony. Ponadto należy nadmienić, że rejon skrzyżowania (sygnalizacja świetlna, oznakowanie poziome, oznakowanie pionowe, urządzenia BRD) kontrolowany jest na objazdach, a wszystkie bieżące usterki są usuwane niezwłocznie. Urządzenia drogowe są sprawne technicznie, czytelne i dobrze widoczne – odpowiada prezydent Konina. – W 2020 wprowadzono w tym rejonie zmianę organizacji ruchu, polegającą na ograniczeniu prędkości do 70km/h (od strony Mostu Unii Europejskiej), wymieniono sygnały świetlne w komorach sygnalizatorów na LED, co znacznie poprawiło widoczność sygnalizacji w każdych warunkach oraz zdecydowanie zmniejszyło awaryjność.
Należy pamiętać, iż przejeżdżając przez tarczę skrzyżowania, zarówno na relacji podporządkowanej, jak i głównej należy zachować szczególną ostrożność. Tym samym to poszczególni uczestnicy ruchu drogowego podejmują własne decyzje z pełną świadomością odpowiedzialności, co do swojego zachowania w ruchu drogowym.

Z odpowiedzi Piotra Korytkowskiego dowiadujemy się również, że rejon skrzyżowania Trasy Bursztynowej z ulicą Zagórowską nie jest objęty monitoringiem, a ze względu na kategorię dróg w tym miejscu (skrzyżowanie drogi krajowej z powiatową) nie ma możliwości wprowadzenia innych rozwiązań Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego niż te, które już są zastosowane.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





NocnyMarek
jezeli o 2 w nocy czeka sie na zmiane swiatla na zagorowska 5 min przy zerowym ruchu, to nie dziwi ze ktos nie wytrzyma i przejedzie na czerwonym
Anna
Rondo wymusi ograniczenie szybkości i bezpieczeństwo.
Taka prawda
Te światła ustawił jakiś imbecyl efekt to te kolizję kolejny bajzel zarządu dróg
Pan kierownik
Co poradzisz na idiotów za kierownicą?
Sąsiad
"Ze względu na ograniczone środki WIDT" kilka osób będzie musiało zginąć lub zostać rannymi. A mówią, że środki z KPO nam niepotrzebne i sami sobie poradzimy. Ba, stać nas na kary za Turów i Izbę Dyscyplinarną. Ciężarówki pędzą z góry od strony Starego Miasta przez to skrzyżowanie 90 km/h, nie mając szans na zatrzymanie. NIGDY nie widziałem policji z radarem na tym skrzyżowaniu, a urobek byłby gigantyczny.