W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar 18.06-25.07.2025

Aktualności

Zakład Obsługi Urzędu Miejskiego będzie zlikwidowany? Pracuje w nim ponad 60 osób

2021-01-22 11:04:13
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Zakład Obsługi Urzędu Miejskiego będzie zlikwidowany? Pracuje w nim ponad 60 osób

Są przymiarki, by zlikwidować Zakład Obsługi Urzędu Miejskiego w Koninie, w którym pracuje 67 osób. To panie sprzątające, pracownicy zajmujący się naprawami, portierzy. – Dlaczego szuka się oszczędności kosztem tych najbiedniejszych? Gdzie my teraz znajdziemy pracę? Często to jedyni żywiciele rodziny – mówią.

Zakład Obsługi Urzędu Miejskiego to jedna z jednostek budżetowych miasta. Jak się dowiadujemy, zatrudnia 67 osób. W miniony wtorek, dyrektor Michał Skorupka, rozmawiał z załogą przekazując przykrą wiadomość, że z początkiem lipca zakład może przestać istnieć. O czystość budynków miałaby dbać teraz firma zewnętrzna, tak relacjonują spotkanie pracownicy.

Wśród pracowników ZOUM najwięcej jest pań sprzątających, ale to także pracownicy, którzy zajmują się naprawami, portierzy, natomiast około 30 procent to jest obsługa administracyjna zakładu. Wielu brakuje kilka lat do emerytury. – Gdzie my znajdziemy pracę? Zwłaszcza teraz, w pandemii! Najłatwiej jest oszczędzać na sprzątaczkach, bo nie mają szkół, więc się pewnie nie odezwą! Zamierzamy walczyć – mówią.

Czy rzeczywiście Zakład Obsługi Urzędu Miejskiego zostanie zlikwidowany? – Prezydent podjął decyzję o przygotowaniu projektu uchwały w sprawie likwidacji jednostki budżetowej – Zakładu Obsługi Urzędu Miejskiego w Koninie. Projekt został przekazany do konsultacji ze związkami zawodowymi. Po otrzymaniu ich opinii zostanie skierowany pod obrady Rady Miasta Konina – wyjaśnia Aneta Wanjas, rzecznik prezydenta Konina. – Analiza zadań i struktury zakładu w zestawieniu z kosztami jego funkcjonowania wskazuje na możliwość zastosowania bardziej efektywnych rozwiązań organizacyjnych, nad którymi pracujemy. O dalszych krokach będziemy informować w późniejszym czasie, po dokonaniu wszystkich koniecznych uzgodnień.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





D
Sprawiedliwa transformacja rusza z kopyta
Gienia
A może panie urzędniczki same zaczną po sobie sprzątać to firma sprzątająca z zewnątrz nie będzie też potrzebna.
Gerard
To urząd zatrudniał jeszcze takie słuzby? Chryste na rynku takie usługi kosztują 1/3. W końcu jakis prezydent co szanuje grosz publiczny. Oby tak dalej.
Poinformowany
Zakłady Obsługi w innych miastach zniknęły przeszło 20 lat temu. To relikt PRL i niestety przechowalnia dla emerytów co chcą dorobić. Odważna decyzja i należy tu pogratulować prezydentowi.
Gripex
67 osób obsługuje urząd miejski? Haha dobra decyzja. Brawo