W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 4 stycznia 24

Aktualności

Dlaczego nie ma pochylni dla wózków i rowerów od strony dworca kolejowego?

2020-08-22 07:10:00
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Dlaczego nie ma pochylni dla wózków i rowerów od strony dworca kolejowego?

W wyremontowanym przejściu podziemnym, od strony Zatorza wybudowano pochylnię, natomiast na drugim końcu, czyli przy dworcu PKP, jest już winda. A co jeśli się zepsuje? Osoby mające problem z wejściem po schodach napotkają na barierę nie do pokonania. Dlaczego zastosowano takie rozwiązanie?

Kończy się modernizacja linii kolejowej przebiegającej przez Konin, tym samym remont tunelu. Spacerujący tamtędy mieszkańcy i pasażerowie cieszą się, że przy wyjściu od strony dworca pojawiła się winda, jednak pytają, co będzie, gdy ta się zepsuje. – Do tej pory ktoś, kto ma kłopot z poruszaniem się, miał problem, żeby wyjść z tunelu. Teraz sytuacja miała się poprawić. Gdy winda nie będzie działała, i tak osoby na wózkach, rowerzyści czy rodzice z małymi dziećmi w wózkach zderzą się z barierą w postaci wysokich schodów – mówi mieszkaniec Zatorza.

Jak tę przebudowę tłumaczą PKP PLK? – Wynika to z pracy projektantów. Oni optymalizowali rozwiązania – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. realizacji inwestycji. Dodając, że dla spółki najlepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie pochylni po każdej stronie tunelu i przy wejściu na perony. – Jest to przede wszystkim tańsze w utrzymaniu i nieawaryjne. Wiadomo, że windy raz na jakiś czas ulegają awariom. Wtedy trzeba sprawnie organizować ich naprawę. Tu prawdopodobnie specyficzne uwarunkowania lokalne, dostęp do działek, spowodowały o takim, a nie innym rozwiązaniu – mówił Arnold Bresch. – Te rozwiązania są optymalne przy założeniu odpowiedniego utrzymania i reagowania w przypadku awarii wind.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





As
Tradycyjny bełkot rzecznika PKP, w którym słowo „optymalny” znaczy po prostu „za drogi”. Ta pochylnia co jest od strony Zatorza w tunelu dworcowym, a także te w tunelu przy Torowej niewiele dają dla osób niepełnosprawnych gdyż są za wąskie i przy wjazdach wózkiem inwalidzkim czy też rodzica z dzieckiem trudno się kieruje. Osobom na wózkach bez czyjeś pomocy można tylko współczuć męczarni manewrowania wózkiem i samego wjazdu po tych pseudopochylniach! Lepsze windy pod warunkiem, że byłyby większe a o ich serwis na bieżąco powinna dbać PKP - problem w tym, że serwisanta swojego mają w Poznaniu bo w Koninie na dworcu z technicznych pracowników to pozostała pustka a to już decyzje PKP w Poznaniu. Obok obszernych wind powinny być ruchome schody, którE w łatwy sposób służyłyby osobom starszym czy też mniej sprawnych ruchowo ale o tym możemy pomarzyć. Mamy bylejak zrobione tunele na poziomie wczesnych lat 90 - wtedy to może byłby hit ale dziś w 2020 roku to jest gniot, fuszera i estetyczne zero!!!
mieszkaniec
W tym mieście POstKOmuny nic nigdy nie będzie zrobione dobrze. Kiedy towarzysze spłacicie dług miasta wynoszący 200 000 000 ? Zarządzacie miastem nieudolnie jesteście pasożytami.
ioi
A co ma Prezydent do inwestycji PKP ??
wsl
Niestety jest na co narzekać....Arti widziałeś wykonanie tych tuneli???Fajne bo wszystko nowe ale wykonanie to jest jakaś parodia.Popieram wypowiedz Andrzeja co nam po tunelach i Dworcu PKP jak we wszystkich głównych zakładach są zwolnienia i to ogromne.
Andrzej
Arti a co tu chwalić jedynie pozyskiwanie funduszy na budowę dróg bo cały konin rozkopany ale co z tego tu jak wody potrzeba firm miejsc pracy bo jak narazie to jest grube zwijanie powiatu zwolnienia za zwolnieniami mówi się o sprawiedliwej transformacji a ludzi się od tak zwalnia 1500 bezrobotnych przybyło a jeszcze nas czekają zwolnienia w kopalni i spółkach popełnianych i o czym tu mówić co tu chwalić??