W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Shootersss

Aktualności

Niesłusz odcięty od piątego osiedla? Nie będzie przejścia dla pieszych w miejscu przejazdu kolejowego

2019-03-06 16:49:44
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Niesłusz odcięty od piątego osiedla? Nie będzie przejścia dla pieszych w miejscu przejazdu kolejowego

– Nie planuje się budowy przejścia dla pieszych w miejscu przejazdu kolejowego na ulicy Okólnej – informuje Piotr Korytkowski, prezydent Konina, mieszkańców, którzy pytają go, czy taka inwestycja planowana jest w związku z budową wiaduktu łączącego ulice Paderewskiego i Wyzwolenia.

Jak wiadomo, powstanie wiaduktu łączącego Paderewskiego i Wyzwolenia wiąże się z zamknięciem przejazdu kolejowego na ulicy Okólnej. – Korzystają z niego przede wszystkim dzieci, które idą do szkoły, osoby starsze a także inni na przystanek autobusowy do linii 50 i 51. Uniemożliwienie przejścia pieszym w tym miejscu wiąże się z odcięciem Niesłusza od V osiedla. Nie wyobrażam sobie, by dzieci z ciężkimi tornistrami czy osoby starsze z zakupami musiały iść dodatkowe ok. 2 km do nowego wiaduktu, o ile w ogóle będzie tam możliwość przejścia dla pieszych. Pragnę również przypomnieć, że nie ma autobusu, który jedzie z Niesłusza, a także Gosławic, na V osiedle, a liczba linii autobusowych do Niesłusza wymusza od mieszkańców dochodzenie na przystanki na Zakolu – to jedno z pytań do prezydenta Konina od mieszkańca, opublikowane na oficjalnej stronie miasta. Piotr Korytkowski wyjaśnia, że w ramach realizacji połączenia ul. Paderewskiego z Wyzwolenia nie planuje się budowy przejścia dla pieszych w miejscu przejazdu kolejowego na Okólnej. – Zmiana infrastruktury kolejowej i przystosowanie jej dla kolei dużych prędkości wymusza zamykanie przejazdów w pobliżu dworców i ograniczanie ich ilości do niezbędnego minimum – wyjaśnia prezydent Konina. – Wraz ze zwiększeniem prędkości pociągów bardzo wzrastają wymogi technologiczne dotyczące torowiska i sieci trakcyjnych. Docelowo nie powinno być żadnych skrzyżowań z drogami kołowymi w poziomie torów, a całość torowiska powinna być ogrodzona dla zachowania maksymalnego bezpieczeństwa jazdy. Projekt nowego wiaduktu wraz z połączeniem ul. I. Paderewskiego z ul. Wyzwolenia przewiduje schody, chodniki i ścieżki rowerowe po obu stronach inwestycji oraz wygodne dojście do nich wraz z drogami dojazdowymi a odległość między nowym wiaduktem a skrzyżowaniem ulic Przemysłowej i Okólnej będzie wynosić ok. 200 metrów.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Ferd
Wybraliscie to macie 34 ptocentowe podwyżki za ogrzewanie i dłuższą drogę do miasta a haha
Karpiu
Tak sobie wybraliście w ostatnich wyborach samorządowych drodzy Koninianie.
ksksk
od 1994 roku koninem rządziło SLD. PO tańczyli jak im zagrali byle się kasa zgadzala. dziś losy się odmieniło i to PO rozdaje karty w mieście. spijajcoe to puwi które nawazyliscue z komuchami. miasto.sie zwija
Mocher
Modernizacja linii kolejowej, to inwestycja centralna, za którą odpowiada PIS. I to oni likwidują przejazd, nie dając nic w zamian. Więc pretensje słać do TW Balbiny i Mateuszka.
konin PO
Chcieliście Koryto i PO to macie i kropka ...