W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar 06.05.2025 - 31.07.25

Golina

PGKiM kończy 70 lat!

2022-04-08 09:27:28
PGKiM kończy 70 lat!

W tym roku Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. kończy 70 lat! Z tej okazji spotkaliśmy się z Michałem Zawadzkim, prezesem spółki, który przybliżył nam jej działanie na rzecz mieszkańców Konina oraz przedstawił zakres, w jakim rozwinęła się na przestrzeni ostatnich lat. Dowiedzieliśmy się także czego można spodziewać się w niedalekiej przyszłości.

– PGKiM w Koninie, to bez wątpienia firma przyjazna mieszkańcom, ale także środowisku, o czym koninianie przekonują się już od 70 lat. Jakie uczucia towarzyszą Panu w związku z obchodzeniem tegorocznego jubileuszu?

– 70 lat działalności, to niewątpliwie powód do dumy. W naszym mieście jest niewiele firm, które mogą się pochwalić takim stażem oraz tak szeroką paletą świadczonych usług na rzecz mieszkańców, których jakość jest nieustannie podnoszona.

– O jakich usługach mówimy?

– Oczywiście najważniejszą i tą, z którą PGKiM jest w głównej mierze utożsamiane, to odbiór odpadów. Ponadto w zakresie naszych działań jest również zarządzanie zasobami lokalowymi stanowiącymi własność miasta Konina, wspólnotami mieszkaniowymi, targowiskami miejskimi, cmentarzem komunalnym oraz miejskimi terenami zielonymi, w tym Parkiem im. F. Chopina. Oprócz tego nasi pracownicy zajmują się oczyszczaniem ulic, chodników oraz ścieżek rowerowych.

– Mówi się, że ludzie to najważniejsze zasoby każdej firmy. Tak samo więc musi być i u was?

– Dokładnie tak. Nasza spółka może pochwalić się stabilną, stale rozwijającą swoje kwalifikacje, zaangażowaną kadrą. Obecnie w PGKiM zatrudnionych jest 130 osób, które zajmują się realizacją kilkunastu zadań na rzecz miasta. To właśnie ludzie tworzą historię tego przedsiębiorstwa, którego właścicielem jest miasto Konin. Wielu emerytowanych pracowników mających za sobą przepracowane tu dziesięciolecia wciąż jest w stałym kontakcie z firmą.

– Wiemy, że spółka w ostatnich latach przeprowadziła szereg inwestycji. Co się zmieniło?

– Przedsiębiorstwo przede wszystkim powiększyło swój tabor o trzy nowoczesne śmieciarki i zamiatarkę chodnikową. Został przeprowadzony gruntowny remont wraz z termomodernizacją biurowca przy ul. Marii Dąbrowskiej 8, w którym większość powierzchni jest na wynajem. Z kolei przed siedzibą spółki wybudowaliśmy pochylnię dla osób z niepełnosprawnościami, a także dokonaliśmy cyfryzacji części usług dla użytkowników zasobów mieszkaniowych wprowadzając innowacyjne narzędzie, którym jest Internetowy Portal Obsługi Mieszkańców e-Portal – dzięki niemu bez wychodzenia z domu można zapoznać się z bieżącymi rozliczeniami za lokal.

– Jakie inwestycje spółka planuje w tym roku?

– Na ten rok zaplanowaliśmy zakup kolejnej zamiatarki chodnikowej, aby jeszcze sprawniej i dokładniej realizować zadanie oczyszczania miasta. Ponadto zamierzamy zakupić pojazd elektryczny niezbędny do realizacji usług wywozu selektywnie zebranych odpadów komunalnych. Chcemy również zakończyć realizację projektu dofinansowanego z Funduszy Europejskich „Zielona edukacja na terenie Parku im. Fryderyka Chopina w Koninie”. Na inwestycje przeznaczamy zarówno środki własne, jak i pozyskane dotacje z Unii Europejskiej.

– Jak spółka planuje uczcić jubileusz?

– 10 maja przypada Dzień Pracownika Gospodarki Komunalnej i właśnie na ten dzień zaplanowane zostały oficjalne obchody, aby podsumować historię i docenić wieloletnich pracowników spółki.

– Dziękuję za rozmowę.



Śledź nas na