W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar 06.05.2025 - 31.07.25

Ślesin

45-letnia kobieta padła ofiarą oszustów internetowych. Przejęli kontrolę nad jej rachunkiem bankowym

2023-08-11 06:52:50
45-letnia kobieta padła ofiarą oszustów internetowych. Przejęli kontrolę nad jej rachunkiem bankowym

Oszustom po raz kolejny udało się wyciągnąć pieniądze z konta bankowego przy wykorzystaniu aplikacji do zdalnego pulpitu AnyDesk. Tak było w przypadku 45-letniej kobiety z gminy Ślesin, która straciła ponad 8 tysięcy złotych.

45-letnia kobieta z gminy Ślesin 8 sierpnia podczas przeglądania portalu społecznościowego natknęła się na ofertę lokowania pieniędzy w inwestycje rządowe. Na samym początku musiała podać dane kontaktowe. – Po chwili zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako doradca finansowy i wytłumaczył kobiecie podstawy inwestycji. Następnie po kilku godzinach zadzwonił drugi mężczyzna, który miał się zająć pomnożeniem pieniędzy – informuje Sebastian Wiśniewski, rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Koninie.

Przestępcy złożyli też wniosek o zaciągnięcie kredytu

Te działania wyglądały bardzo wiarygodnie i nie wzbudzały żadnych podejrzeń. Podczas dalszej rozmowy doradca namówił 45-latkę do podania numeru karty płatniczej, kodu CVC oraz zainstalowania na swoim telefonie aplikacji. – Od tego momentu mężczyzna przejął kontrolę nad rachunkiem bankowym pokrzywdzonej. Po chwili kobieta otrzymała wiadomość z banku, że z jej konta znikają pieniądze. Po zalogowaniu się do aplikacji bankowej zauważyła, że poza kradzieżą oszczędności, przestępcy złożyli wniosek o zaciągnięcie kredytu na kwotę ponad 30 tysięcy złotych. Na szczęście wniosek udało się szybko wycofać, ale skradzionych pieniędzy nie odzyskano. 45-latka straciła ponad 8 tysięcy złotych – dodaje rzecznik.

GOLD BRUK

Policjanci po raz kolejny informują, co należy zrobić, by nie dać się oszukać?

Jeśli podczas rozmowy doradca finansowy, pracownik banku lub inna osoba będzie prosiła, nalegała lub kazała zainstalować aplikacje do zdalnego pulpitu np. AnyDesk – nie rób tego!

– Nie podawaj osobie, z którą rozmawiasz przez telefon danych wrażliwych (nr PESEL, nr karty płatniczej, nr konta bankowego, kodu CVC lub haseł dostępowych do konta bankowego czy kodów BLIK).

– Sprawdzaj informacje w sieci internetowej na temat firmy inwestycyjnej, z którą chcesz rozpocząć współpracę.

– Nigdy nie podejmuj pochopnych decyzji. Zanim coś postanowisz zastanów się dwa razy, czy nie podejmujesz zbyt dużego ryzyka.

Funkcjonariusze apelują też, że jeśli ktoś został oszukany, to jak najszybciej należy skontaktować się z bankiem i zablokować konto, a następnie poinformować o zaistniałym przestępstwie organy ścigania.

opr. mar


Śledź nas na

Zobacz także