W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

Nawet w niedzielę budują nowy peron w Koninie. Tak wygląda

2018-07-08 10:05:39
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Nawet w niedzielę budują nowy peron w Koninie. Tak wygląda

Nawet w niedzielę prowadzone są prace związane z budową peronu w Koninie, między innymi układana jest kostka. Pojawiła się już tablica z nazwą miasta, jest zegar i gablota na rozkład jazdy pociągów. Tak to miejsce wygląda obecnie.

Koniński peron, budowany w ramach modernizacji linii kolejowej, jest coraz bardziej widoczny. Wiadomo już, że dotrzemy na płytę nowym wejściem, przy którym dziś robotnicy układają kostkę.

Jak zapowiadają przedstawiciele PKP PLK, nowe perony w Koninie, będą dwukrawędziowe o długości 400 metrów, szerokości około 10 metrów i wysokości prawie 80 centymetrów, zaopatrzone w estetyczne nawierzchnie, wiaty, ławki, nowe oświetlenie, wygrodzenia, barierki, gabloty, nowe nagłośnienie oraz system wizualnej informacji dla podróżnych. Na perony będzie można wjechać windą.

Nawet w niedzielę budują nowy peron w Koninie. Tak wygląda
Nawet w niedzielę budują nowy peron w Koninie. Tak wygląda
Nawet w niedzielę budują nowy peron w Koninie. Tak wygląda
Nawet w niedzielę budują nowy peron w Koninie. Tak wygląda
Nawet w niedzielę budują nowy peron w Koninie. Tak wygląda
Nawet w niedzielę budują nowy peron w Koninie. Tak wygląda
Nawet w niedzielę budują nowy peron w Koninie. Tak wygląda
Nawet w niedzielę budują nowy peron w Koninie. Tak wygląda



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Leo
Teraz wiadomo dlaczego PKP PLK nie chciało pokazać wizualizacji czy też projektu peronów i tunelu. Będziemy mieli "nowiutki" bubel z jednym wąskim wejściem na peron jak do klitki i z daszkiem, że jak mocniej popada i zawieje to niewiele pomoże. Bylejakość i tandeta a my i tak musimy się cieszyć.
Wizytator
Obejrzałem sobie ten peron na żywo. I faktycznie jedno wąskie wejście/wyjście na peron, z tyłu będzie chyba malutka winda a pochylni na wózki rącze ej nie, przynajmniej nic nie widać. Kompletna paranoja. Pasażerowie wychodzący z peronu najdą na tych, którzy będą chcieli wejść na peron tym wąskim wejściem/ wyjściem. W tym czasie akurat podjechał na stary peron 1 pociąg i wyszła masa ludzi i wyobraziłem sobie jak niedługo będą wychodzić tym bublowatym wąskim wyjściem/wejściem. Apel do Pana Redaktora żeby faktycznie zweryfikował temat w PKP. Po prostu ręce opadają!
Maks - zgadzam się z Markiem
Racja Marku! Wszystkie byłe miasta wojewódzkie zostały zmarginalizowane. Rozwijają się tylko wielkie miasta. My musi prosić Poznań o jakieś grosze a oni nas mają w poważaniu. Wracając do peronów co nam z tego, że dwa malutkie perony będą zadaszone takim dość lekkim daszkiem (oby nie przeciekały podczas deszczu) jak wejścia na perony będą pojedyncze i wąskie. Dodatkowo na środku peronu stoją szpetne słupy od trakcji - mogliby je chociaż czymś estetycznym i solidnym obudować ale to raczej mało realne. Dostajemy kolejny „nowy koszmarek” niefunkcjonalny, który będziemy przeklinać wchodząc do tunelu i przeciskając się w wąskim przejściu.
Marek
Znowu dostajemy bubel, ja nie wiem ze w poprzednim systemie potrafiono budować bardziej funkcjonalnie i z głową niż obecnie. Województwo i miasto potrafiło się dogadać, a nie fundować miastu cos co musi bezdyskusyjnie przyjąć albo nic nie dostanie. Nie wiem jak inni, ale uważam ze likwidacja województwa koninskiego była i jest powodem min. przez który w naszym mieście zaprzestał rozwój... likwidacja wojewódzkich oddziałów instytucji, marginalizacja miasta i pieniążki spływające do Poznania.. Województwo Konińskie powinno wrócić !
Maks
Teraz wiadomo dlaczego perony przesunięto w stronę ulicy Torowej i de facto skrócono. Przy jednym wejściu/zejściu do tunelu tłum pasażerów ma być skierowany do tego jednego wejścia/zjeścia - takie niby „racjonalne” rozwiązanie. Z tyłu wejścia/zejścia będzie winda i może pochylnia dla wózków jeśli tego nie obcięli w ramach „oszczędności”. Teraz też się wyjaśnia dlaczego nowe dwa perony nie powstają w śladzie dotychczasowych, które były naprawdę funkcjonalnie położone, wejście do tunelu od strony Centrum też będzie w innym miejscu. Po prostu taniej i szybciej zrobić to w nowym miejscu a powinno być przede wszystkim funkcjonalnie, a obecne położenie peronów i wejść jest o niebo lepsze co by nam PKP za kit nie wcisnęło. W Słupcy czy Strzałkowie sąvdwa wejścia/zejścia na peron. Przecież te dwa perony i tunel będą musiały nam starczyć na jakieś co najmniej 30 lat i znów króluje dziadowska oszczędność i krótkowzroczność.