W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Shootersss

Aktualności

Myślał, że rozmawia z pracownikiem banku. Stracił 10 tysięcy złotych

2023-12-22 11:09:51

Myślał, że rozmawia z pracownikiem banku. Stracił 10 tysięcy złotych

32-letni mieszkaniec gminy Kazimierz Biskupi, myśląc, że prowadzi rozmowę z pracownikiem swojego banku, udostępnił kody BLIK i stracił w ten sposób ponad 10 tysięcy złotych.


Oszust był bardzo przekonujący - wmówił 32-latkowi, że doszło do włamania na jego konto bankowe, a następnie do próby wypłaty zgromadzonych na nim środków finansowych. By nie stracić swoich oszczędności, mężczyzna musiał wygenerować nowe kody BLIK i podać je pracownikowi banku. Myśląc, że w ten sposób chroni swoje pieniądze, nieświadomie pomógł oszustom wyprowadzić z konta ponad 10 tysięcy złotych.

Policja ostrzega żeby nie ufać osobom, które przez telefon podają się za pracownika banku lub innej instytucji i pytają nas o nr konta, nr karty bankomatowej, nr PESEL czy też nr kodu BLIK. Jeśli nie jesteś pewien z kim rozmawiasz – rozłącz się! Następnie udaj się do najbliższej siedziby banku lub zadzwoń na oficjalną infolinie i zweryfikuj, czy podane informacje są prawdziwe.

Każdy może stać się ofiarą tego typu przestępstwa, dlatego ważne jest, by nie postępować pochopnie i być świadomym tego jak działają oszuści.

na

Otwarcie 1,5 %