Przypomnijmy, że na październikowej sesji Rady Powiatu Konińskiego pod koniec obrad przewodniczący Ryszard Nawrocki zwrócił się do starostów o przygotowanie stanowiska dotyczącego kontrowersyjnej budowy linii kolejowej. Odpowiedzi udzielił Władysław Kocaj, wicestarosta koniński, który przypomniał, że Rada Powiatu Konińskiego 29 września 2021 roku podjęła uchwałę o przystąpieniu i współuczestnictwie w opracowaniu wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla tej inwestycji, zobowiązując zarząd do realizacji tego zamierzenia, a 26 kwietnia 2023 r. radni zdecydowali o udzieleniu marszałkowi dotacji w wysokości 2 mln zł.
– Na spotkaniu w Brzeźnie, gmina Krzymów, w sprawie budowy i przebiegu trasy kolejowej, w którym uczestniczył marszałek województwa wielkopolskiego, padły pewne deklaracje dotyczące ponownej analizy przebiegu trasy ww. linii kolejowej. Do dnia dzisiejszego do tutejszego urzędu nie wpłynęły żadne oficjalne informacje na temat działań podjętych w tym zakresie przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego jako lidera projektu. Z pewnością nie bez znaczenia dla te sprawy jest sytuacja dotycząca formowania nowego rządu RP po wyborach do sejmu i senatu. Mimo uwzględnienia powyższych okoliczności zarząd powiatu zdaje sobie sprawę z wydłużającej się analizy tego problemu oraz braku nowych zapowiadanych informacji w tym zakresie – pisze Władysław Kocaj. – Jednocześnie informuję pana przewodniczącego, że będąc partnerem w tym projekcie na bieżąco monitorujemy sytuację związaną z jego realizacją, wspierając kierunek działań, który prowadzi do ponownej analizy przebiegu trasy kolei, a w konsekwencji zmiany wariantu W9 na taki, który będzie akceptowalny i zadowalający dla mieszkańców zarówno gminy Krzymów, jak i Powiatu Konińskiego.