W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Jobs First

Aktualności

Mimo zdalnej nauki, nie porzucili naukowych pasji. Uczniowie „ósemki” chcą „być jak Igancy”

2021-01-29 07:10:00
Olga Boksa
Napisz do autora
Mimo zdalnej nauki, nie porzucili naukowych pasji. Uczniowie „ósemki” chcą „być jak Igancy”

Nagrywają filmiki, spotykają się z ekspertami, uczą o ekologii, zjawiskach fizycznych, nowych technologiach – grupa uczniów z koła naukowego „Dzieci Einsteina” ze Szkoły Podstawowej nr 8 bierze udział w V edycji programu „Być jak Ignacy”.

Szkoła Podstawowa nr 8 z Oddziałami Integracyjnymi w Koninie bierze udział w V edycji programu naukowego „Być jak Ignacy”. Jego celem jest promowanie zdobywania wiedzy wśród uczniów szkół podstawowych poprzez doświadczanie oraz popularyzacja osiągnięć wielkich polskich naukowców i wynalazców. Program ma zachęcić dzieci do zdobywania wiedzy w takich dziedzinach, jak energia, ekologia, transport oraz technologie przyszłości. W tym roku akcja odbywa się pod hasłem „Nauka to przyszłość”. W dodatkowych lekcjach, eksperymentach naukowych i zabawach biorą udział uczennice z koła naukowego „Dzieci Einsteina” pod opieką Beaty Kiek. – W tym roku poznają kolejnych czterech naukowców – Józefa Rotblata, Władysława Szafera, Ernesta Malinowskiego oraz Stefana Banacha. Wierzymy, że nauka może zmienić świat, a wynalazki pomagają ludziom żyć lepiej. Doskonałym przykładem jest postać patrona programu Ignacego Łukasiewicza – wielkiego, polskiego wynalazcy, pioniera przemysłu naftowego nie tylko w Polsce, ale i na świecie – mówi opiekunka koła, nauczycielka matematyki i fizyki.

Program „Być jak Ignacy” trwa przez cały rok szkolny i składa się z czterech etapów. Teraz uczniowie są w drugim. Spotykają się zdalnie na zajęciach dodatkowych, teraz uczą o ekologii – oszczędzaniu wody, segregacji odpadów. Stąd ich niedawna wirtualna wycieczka do konińskiego Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi. Młodzież mogła zdalnie poznać sortownię, kompostownię, składowisko z odzyskiem gazu pochodzącego z fermentacji odpadów oraz Zakład Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych. Uczniowie dowiedzieli się, że tego typu zakład, mimo że kojarzy się głównie z fizyczną likwidacją odpadów, realizuje także wiele równie ważnych zadań z zakresu ochrony środowiska. W poprzednim etapie, młodzi naukowcy odwiedzili MPEC. – Bardzo dobrze współpracuje nam się z lokalnymi zakładami, chętnie angażując się w nasze projekty – przyznaje Beata Kiek. Dziewczynki z koła naukowego nagrały też zabawny filmik ze skeczami dotyczącymi oszczędzania wody. Dzięki udziałowi w projekcie „Być jak Ignacy” SP nr 8 odwiedził też planetobus z Centrum Nauki Kopernik.

Organizatorem jest fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza.

Na zdjęciach kadry z filmu nagranego przez uczestniczki programu „Być jak Ignacy” oraz ze spotkania z prezesem MZGOK Henrykiem Drzewieckim

Mimo zdalnej nauki, nie porzucili naukowych pasji. Uczniowie „ósemki” chcą „być jak Igancy”
Mimo zdalnej nauki, nie porzucili naukowych pasji. Uczniowie „ósemki” chcą „być jak Igancy”
Mimo zdalnej nauki, nie porzucili naukowych pasji. Uczniowie „ósemki” chcą „być jak Igancy”



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom: