W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
LIS - Hyundai 3 tydzień WRZESIEŃ

Aktualności

Tak wygląda nowe logo Konina. Poprzednie ma siedem lat

2020-10-21 10:21:30

– Jednym z narzędzi ułatwiających nam komunikowanie zmian jest nowe logo i nowa identyfikacja wizualna Konina – mówił prezydent Piotr Korytkowski podczas prezentacji on-line. – Wprowadzając spójny system identyfikacji miasta jako narzędzie komunikowania chcemy tworzyć silny, wyrazisty i atrakcyjny wizerunek miasta przy każdej okazji, przy informowaniu o wydarzeniach, projektach, działaniach miasta na każdej płaszczyźnie życia społecznego.

Podczas konferencji on-line Piotr Korytkowski, prezydent Konina oraz Agnieszka Gołębiowska, kierownik Wydziału Strategii i Marketingu Miasta mówili o nowej identyfikacji wizualnej Konina Jak podkreślili, powstała ona w oparciu o nową strategię rozwoju naszego miasta – Konin – zielone miasto energii. – To właśnie w niej zawarliśmy wizję przyszłości Konina, i projekt, który pozwolił nam na zmienianie miasta na lepsze. Proces rozwoju jest procesem długotrwałym. Będziemy realizować go konsekwentnie. Wyznaczyliśmy cele na najbliższe 10 lat, ale to nie koniec, bo myślimy o Koninie jako o mieście, które będzie rozwijało się nieustannie, aby sprostać oczekiwaniom mieszkańców. Jednym z narzędzi ułatwiających nam komunikowanie zmian jest właśnie nowe logo i nowa identyfikacja wizualna Konina.

Agnieszka Gołębiowska wyjaśniała, że nowa identyfikacja wizualna miasta będzie wykorzystywana w materiałach promocyjnych, biurowych (wizytówkach, kubkach, długopisach, notatnikach), w przestrzeni miasta. Zmianie ulegną też pisma wychodzące z urzędu.

Pytaliśmy też, ile kosztowało przygotowanie nowej identyfikacji wizualnej miasta? Agnieszka Gołębiowska powiedziała, że niecałe 69 tysięcy złotych, ale na tę kwotę składa się również między innymi wykonanie animacji logo, koncepcja oznaczeń jednostek miejskich, opracowanie koncepcji kampanii wizerunkowej czy wszystkich działań związanych z promocją miasta (zarys strony internetowej, narzędzi promocyjnych on-line).

Prace nad nową identyfikacją wizualną miasta trwały 8 miesięcy. Jej kampania wizerunkowa będzie prowadzona w tym roku i ma być kontynuowana w następnym. Nowe logo Konina powstało we współpracy Wydziału Strategii i Marketingu Miasta oraz Agencji PG Branding z Warszawy.

Poprzednie logo miasta – Konin witaj! – powstało w 2013 roku.

Tak wygląda nowe logo Konina. Poprzednie ma siedem lat
Tak wygląda nowe logo Konina. Poprzednie ma siedem lat
Tak wygląda nowe logo Konina. Poprzednie ma siedem lat
Tak wygląda nowe logo Konina. Poprzednie ma siedem lat
Tak wygląda nowe logo Konina. Poprzednie ma siedem lat
Marcin Szafrański



Śledź nas na

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Jest mi przykro, ze Konin daje się..
69 tysięcy dla firmy z Warszawy, gdzie w Koninie są i dobrzy graficy i niezłe agencje, czemu nie inwestowac więc w lokalne usługi? Poza tym agencja z Warszawy wygląda na raczej malutką, co jest według mnie nieco niezrozumiane, czemu padła taka decyzja. Mało tego, szanując absolutnie pracę jaką jest projektowanie graficzne, uważam, że cena patrząc na jakość jest na wyrost. Nie wiem, czy litery byly kreslone od zera (jesli tak, to proszę wybaczyć), ale patrząc na reklamę, czym wyroznia się logo miasta, to czytając słowo "czcionka" muszę zwrócić uwagę, że skoro to czcionka/font/krój pisma, jako gotowiec, to kazdy znający się już nieco na projektowaniu byłby w stanie wykonać tę samą pracę + taki font wcale nie bylby unikatowy, jesli ktos inny go wykorzysta, wiec trochę nadmuchane określenie. Identyfikacja pozostawia niedosyt, nie jest brzydka absolutnie, ale jest mało czytelna, szczególnie zielony napis..no i średnio kojarzy się z kulturą i tradycją miasta. Kolory owszem, ładne, ale prędzej kojarzą się z jakimś Eco samochodem, szczególnie ten zielony znak "play", bez niego moze inaczej by to bylo odbierane. Mam na myśli, że naszemu miastu obecnie mocno brakuje do okreslenia go jako Eco, smród z kominów jest prawie na kazdym osiedlu gdzie są domy rodzinne i NIKT z tym nic nie robi. Szanuję plany i inwestycje na zalesianie, ale no miasto, ktore do tej pory slynelo glownie z kopalni węgla brunatnego ciężko nagle przemianowac na super hiper nowoczesne i nastawione na środowisko miasto, kiedy nigdy tego nie bylo. To tak jakby osoba z nadwagą zaczela się odchudzać i już reklamowala swoje uslugi trenera dietetyki. Pozostaje tylko liczyć na to, ze miasto dorośnie do miana i misji identyfikacji, jaką postanowiło się okrasić, taką mam nadzieję. Póki co, uwazam, ze ktos zarobił sobie na naszej niewiedzy w kwestii identyfikacji i jakby tego było mało, wcale się nie napracował, a pieniedzy,wydano bardzo dużo, niekoniecznie potrzebne akurat teraz, w roku, gdzie na co innego powinny iść pieniążki np. służba zdrowia. Nie chcę siać jadu, niemniej trzeba bylo o takich rzeczach powiedzieć otwarcie, aby uniknac w przyszlosci podobnych sytuacji. Szkoda, ze dajemy się tak kopać w tyłek i strzelamy sobie w kolano, mając tak dobre zaplecze kulturowe i kulturalne z sporym potencjalem. Może kiedyś się to zmieni. Pozdrawiam.
Fakty
POstKOmuna zniszczyła miasto. Wiecie kiedy miasto upada kiedy ludzi jest coraz mniej a biznesy upadają!
Ładnie
Ładnie
Xd
A już myślałem że wygra logo Konin po prostu więcej bezrobotnych Albo Konin przyjedź zobacz jak zwija się biznes
Do platforma gnoju
Szanowny Panie, przypominam kulturalnie, że PO w kraju nie rządzi od prawie 6 lat i za drożyznę może pan winić jedynie PiS. Pozdrowienia


Jesteśmy na: