Przewodniczącym komisji konkursowej – zgodnie z zarządzeniem prezydenta – został Witold Nowak, wiceprezydent ds. społecznych.
Komisja składać się będzie z 9 osób. W jej skład wchodzą: wiceprezydent Witold Nowak, Zenona Sroczyńska, kierownik wydziału kultury, Joanna Hernes, kierownik wydziału organizacyjnego i kadr (to troje przedstawicieli magistratu), Małgorzata Kurek i Anna Szybczyńska – przedstawicielki ministra kultury i dziedzictwa narodowego, Barbara Szmyt i Magdalena Mrozik-Żyła reprezentujące zakładową organizację związkową, a także Piotr Rybczyński i Aleksandra Baumgart, czyli przedstawiciele stowarzyszeń.
Komisja w części formalnej weryfikuje poprawność ofert (tj. termin, kompletność i poprawność złożonych dokumentów oraz dopuszcza do rozmów kwalifikacyjnych kandydatów, których oferty są poprawne pod względem formalnym), ustala kolejność rozmów kwalifikacyjnych w porządku alfabetycznym i kryteria oceny przydatności kandydata. Drugi etap, merytoryczny, to rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami (składa się ona z wypowiedzi wstępnej i odpowiedzi na pytania członków komisji). Konkurs wygrywa osoba, która uzyska największą liczbę punktów.
Komisja kończy swoją działalność po przekazaniu wyników konkursu prezydentowi Konina.
Na konkurs złożono 6 ofert. Postępowanie ma zakończyć się w
ciągu 50 dni od dnia, do którego można było składać oferty, czyli do końca
kwietnia.
Dotychczasowy dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Koninie, Henryk Janasek, przechodzi na emeryturę. Formalnie to stanowisko będzie zajmował do 30 czerwca 2019 roku.