W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
book&coffee

Aktualności


Dopalacze kradną życie. Policja i główny inspektor sanitarny apelują i ostrzegają

2018-12-29 12:47:29
Dopalacze kradną życie. Policja i główny inspektor sanitarny apelują i ostrzegają

Komendant główny policji oraz inspektor sanitarny ostrzegają przed sięganiem po dopalacze, które są śmiertelną trucizną. – Reagujmy, gdy podejrzewamy, że ktoś obok nas jest pod wpływem dopalaczy! Natychmiast wzywajmy policję i pogotowie! – apelują.

Z danych głównego inspektora sanitarnego wynika, że w Polsce wzrasta liczba przypadków zatruć z powodu śmiertelnie niebezpiecznych syntetycznych opioidów i innych narkotyków syntetycznych nowej generacji. – Apelujemy do osób, które zetkną się z osobą pod wpływem substancji psychoaktywnej o bezzwłoczne poinformowanie o tym fakcie służb medycznych i policji. Apelujemy także, aby zabawa sylwestrowa i przywitanie Nowego Roku nie wiązały się z ryzykiem używania tego typu substancji – czytamy w komunikacie.

Pamiętajmy!

Dopalacze to poważne zagrożenie nie tylko dla zdrowia, ale i życia! To substancje działające na ośrodkowy układ nerwowy, wpływające negatywnie na pracę mózgu. Mają postać tabletek, proszków, mieszanin ziół, suszu, kadzidełek, czy naklejek tzw. „tatuaży”. Sprzedawane są w sklepach lub przez Internet pod nazwą artykułów kolekcjonerskich, często z umieszczonym komunikatem „Produkt nie do spożycia”. Niebezpieczeństwo ich zażywania wynika z faktu, że ich skład chemiczny nie jest znany, może podlegać wahaniom i modyfikacjom. Nigdy nie wiadomo, jak po ich zażyciu zareaguje konkretny organizm.

Na co powinno się zwrócić uwagę, co powinno zaniepokoić rodzica, opiekuna, kolegę, przyjaciela?

– ​wygląd oczu (zaczerwienione spojówki lub brzegi powiek, łzawienie, opadnięcie powieki, nadmierne rozszerzenie lub zwężenie źrenic, powolna reakcja źrenic na światło, oczopląs przy wpatrywaniu się w stały punkt);

– złe samopoczucie, brak chęci do życia, depresja;

– stany euforyczne, gadatliwość a następnie otępienie i apatia;

– zmiana nawyków żywieniowych - brak apetytu lub objadanie się;

– kłopoty w szkole, wagary, pogorszenie ocen;

– próby wyłudzania lub podbieranie pieniędzy na nieokreślone wydatki;

– nieuzasadnione ataki złości, agresji;

– wychodzenie z domu na krótko, poprzedzone dzwonkiem domofonu lub telefonem od nieznanej osoby;

– wprowadzenie do słownictwa nowych zwrotów, często niezrozumiałych dla dorosłych, tzw. slangu narkotykowego;

– pojawienie się w domu nowych akcesoriów, typu lufki, sreberka, małe woreczki z zamknięciem strunowym, tzw. dilerki, itp.;

– zmiana zapachu ciała.

Do najczęściej spotykanych skutków pojawiających się w trakcie i po zażyciu tzw. dopalaczy możemy zaliczyć: bóle głowy, migrena; kołatanie serca (przyspieszone tętno często sięgające 200, duszności, ból w klatce piersiowej; agresja, zaburzenia koordynacji ruchowej, drżenie rąk; nudności, wymioty, biegunka; zmęczenie, osłabienie, brak zdolności koncentracji; reakcje alergiczne; myśli samobójcze, omamy; napady lęku, halucynacje; nadmierna wrażliwość na dźwięki i światło.

Gdzie szukać pomocy:

800 060 800 –infolinia Głównego Inspektora Sanitarnego

116 111 – Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży

800 100 100 – Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci

800 12 12 12 – Dziecięcy telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

Anna Chadaj

Podziel się

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:




Rodzic
Zmowa milczenia ,a coraz młodsze dzieci zazywaja.
X
To co się dzieje w Koninie to koszmar. Dilerka wśród bardzo młodych ludzi - gimnazjalistów.Bezradność służb i rodziców. Teren wokół Galerii nad jeziorem. Masakra co tam się wyprawia. Piąte osiedle to newralgiczne punkty miasta.
Wodna
Na ul.wodnej tego pełno w Koninie i każdy o tym wie!! Zamiast pisać apele zajmijcie się tym kto to rozprowadza!!!
Xx
Na wodnej jest ten proceder od zawsze, handlują dopalaczami na umór!! I każdy o tym wie i nikt z tym nic nie robi!!!!


Jesteśmy na: