W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X

Wydarzenia dnia

Powiat turecki krytycznie o podejściu prezydentów Konina do budowy linii kolejowej

2022-06-14 16:48:54
Milena Fabisiak
Napisz do autora
Powiat turecki krytycznie o podejściu prezydentów Konina do budowy linii kolejowej

Dariusz Kałużny i Władysław Karski, starostwie tureccy podpisali się pod opublikowanym stanowisku powiatu tureckiego w sprawie przystąpienia do realizacji projektu „Budowy nowej linii kolejowej Turek-Konin”. W piśmie zwracają się do marszałka o rozważenie sfinansowania brakującej części wkładu własnego z funduszy europejskich przewidzianych dla Wielkopolski. Jak czytamy w stanowisku, starostowie podejmą wszelkie starania, aby nakłonić pozostałe samorządy do większego zaangażowania. Także miasto Konin.

Starostowie informują w piśmie, że powiat turecki zwiększył deklarowaną podczas wcześniejszych rozmów kwotę wkładu własnego jako partner projektu do poziomu 7.267.501,00 zł. – Deklarowana kwota ponad siedmiu milionów złotych jest zgodna z tą oczekiwaną przez wnioskodawcę projektu, czyli Zarząd Województwa Wielkopolskiego. Dla powiatu tureckiego jest to jednak ogromne obciążenie finansowe i prawdopodobnie ograniczy możliwość współfinansowania innych projektów ważnych dla ponad 80 tys. mieszkańców. Dlatego ponownie zwróciliśmy się do Marszałka Województwa Wielkopolskiego z prośbą o rozważenie możliwości sfinansowania brakującej części wkładu własnego z funduszy europejskich przewidzianych dla Wielkopolski. Samorząd Województwa Wielkopolskiego będzie miał w bliskiej perspektywie możliwość uzyskania środków z programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027 w wysokości 75 mln, zgodnie z zapisami Kontraktu Programowego, co powinno znacząco odciążyć koszty poniesione i deklarowane teraz na zadanie przez Województwo Wielkopolskiego jako Lidera Projektu i Partnerów samorządów gminnych i powiatowych – czytamy w stanowisku. – W związku z powyższym zwróciliśmy się także z prośbą o zwiększenie współfinansowania 15% wkładu własnego z zadeklarowanego przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego poziomu 50% do poziomu wystarczającego do podpisania umowy o realizacji projektu przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego z PKP PLK S.A w terminie określonym w programie KOLEJ+ to jest do 23 czerwca.

Starostowie podkreślają, że powiat turecki podejmuje wszelkie starania, aby nakłonić pozostałe samorządy do większego zaangażowania. – Niestety, porażające jest całkowite odrzucanie projektu przez władze miasta Konin, które nie tylko wezmą na siebie całą odpowiedzialność w przypadku zaprzepaszczenia szansy budowy linii kolejowej łączącej dwa największe miasta subregionu, czyli największej inwestycji od czasu budowy autostrady A2. Będzie to także świadczyć o tym, że wszelkie ambicje włodarzy Konina do utworzenia „Wielkopolskiej Doliny Energii” i bycia jej liderem są tylko grą pozorów – informują.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





INFO
TRZEBA O TYM PAMIĘTAĆ JAK SIĘ IDZIE GŁOSOWAĆ ..... JEST JESZCZE GORZEJ JAK KIEDYŚ
vfde
Ale to bez sensu autobusy nie wystarczają?
QQQ
Czerwone dziady z PO-SLD nie potrafią wyremontować amfiteatru, naprawić most, ograniczyć dług miasta czy ściągnąć inwestora a oni marzą o pociągu? Ludzie nieroby z Konina mogą wam zaoferować stołki w spółkach miejskich i nic więcej.
Adam
Konin nie ma żadnego interesu w finansowaniu megalomanii Bartosika. Ludzie, ta linia kolejowa nie ma żadnego logicznego uzasadnienia. To wywalanie pieniędzy w błoto.
Yy
Metro (miś) na miarę naszych możliwości za jedynie 2 mld zł. A potem oficjalna inflacja 17% a w sklepach 50%. A jeździć będzie powietrze.