W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 15.06

Artykuły

Nieschematyczne podejście do nauki

2022-05-20 10:35:44
Nieschematyczne podejście do nauki

DenizÖzonur iMerih Özbayrak, z ÇağUniversity, odwiedziły konińską uczelnię w ramach programu Erasmus+. Studenci filologii na pewno zapamiętają ich wykład.

Gościnie z tureckiej uczelni partnerskiej w Tarsus zapoznały się z infrastrukturą ANS w Koninie, rozmawiały z koordynatorami na temat wzmocnienia współpracy akademickiej, ale przede wszystkim przeprowadziły zajęcia dla studentów filologii angielskiej. Podczas spotkania przedstawiły niestandardowy w Polsce model lekcji –flipped classroom, czyli lekcji odwróconej, który zakłada, że z materiałem teoretycznym uczniowie zapoznają się w domu (wiedza i rozumienie). Na lekcję przychodzą więc przygotowani, a w szkole wykonują praktyczne zadania i ćwiczenia utrwalające i sprawdzające (zastosowanie, analiza i synteza). Omówiły też mindset theory, czyli teorię nastawień. Jej autorką jest Carol Dweck, która przebadała, jak podchodzimy do wyzwań, w tym jak wyjaśniamy porażki, i wyodrębniła dwa nastawienia: nastawienie na rozwój i nastawienie na trwałość. Mają one niebagatelny wpływ na to jak się uczymy i jakie osiągamy wyniki.

– Oba tematy, pokazujące nieschematyczne podejście do nauki języków obcych (i nie tylko), wywołały żywą dyskusję i pytania ze strony studentów – zapewniła Bożena Miastkowska, koordynatorka ds. współpracy międzynarodowej ANS w Koninie.

Wizyta gościń z ÇağUniversity miała miejsce 17 i 18 maja br.

Nieschematyczne podejście do nauki
Nieschematyczne podejście do nauki
Nieschematyczne podejście do nauki

Śledź nas na