W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar do 04.09.24

Golina

Fotografia produktowa - cena i podstawowe informacje

2023-06-09 09:31:54
Fotografia produktowa - cena i podstawowe informacje

Fotografia produktowa jest skierowana praktycznie do każdego przedsiębiorstwa, które potrzebuje prezentacji fizycznych przedmiotów. Zdjęcia produktów mogą zostać wykonane nie tylko w celach sprzedaży. Szeroko pojęty marketing za pomocą coraz popularniejszych mediów społecznościowych, katalog produktów czy banery reklamowe to tylko niektóre z zastosowań fotografii produktów.

Fotografia produktowa na białym tle

Zwana również jako packshot. Są to zdjęcia przedstawiające przedmioty na jednolitym, najczęściej białym tle. Kolor ten króluje w wielu e-sklepach, jednak popularny jest również lekko szary a nawet czarny. Ten ostatni w szczególności pasuje na przykład do różnego rodzaju produktów ekskluzywnych - biżuteria czy zegarki. Zdjęcia produktów na białym tle zyskały swą popularność przede wszystkim dlatego, że bardzo czytelnie prezentują przedmiot. Tło nie odciąga uwagi klientów oraz pasuje do niemal każdego projektu graficznego oraz maski e-sklepu.

Fotografia reklamowa

Jeśli nie jesteś przekonany do typowych packshotów, są jeszcze inne opcje na ciekawe i atrakcyjne przedstawienie oferty. Fotografia reklamowa to efektowna prezentacja każdego rodzaju przedmiotu. Jak tworzy się zdjęcia reklamowe? Powstają one w ciekawej aranżacji lub z użyciem przyciągającego wzrok tła. Może ono być fizyczne, bądź dodane później przez grafika komputerowego podczas edycji takiego zdjęcia.

Jaka jest i od czego zależy cena fotografii produktowej?

Wiele osób szukających fotografa produktowego rozpoczyna swoje poszukiwania od zapytania w wyszukiwarce, które brzmi fotografia produktowa cennik. Znajdziemy wtedy sporo ofert na wykonanie zdjęć produktów. Cenniki będą z pewnością zróżnicowane. Wiele osób z pewnością da się skusić na najtańsze oferty. Warto jednak mieć na uwadze czy taki wykonawca posiada dostateczne doświadczenie i zaplecze sprzętowe do wykonania fotografii produktów, które faktycznie skłonią do zakupu naszej oferty? Może się bowiem okazać, że po takiej nieudanej sesji produktowej znów będziemy musieli poświęcić czas i środki, tym razem na profesjonalnego fotografa produktów.

Fotografia produktowa - cena zdjęcia

Najczęściej zlecenia w tej branży rozliczane są w płatności za jedno wykonane zdjęcie produktu. Dobrej jakości fotografie produktowe mogą kosztować już od 20-30 złotych przy zamówieniu większej ilości zdjęć.

Od czego zależy cena fotografii produktu:

  • ile zdjęć na sesji zamówisz - podobnie jak w wielu innych usługach - więcej zdjęć pozwoli uzyskać niższą cenę jednostkową
  • rodzaj przedmiotu - ma duże znaczenie na cenę zdjęcia produktu - przedmioty trudne w fotografowaniu, błyszczące czy małe są trudniejsze, co za tym idzie cena takich zdjęć również będzie wyższa
  • dodatkowe wymagania - fotograf produktowy zwykle może zaoferować kilka standardów dla każdej fotografii. Te pieczołowicie obrobione graficznie, perfekcyjnie oświetlone i skomponowane z pewnością będą kosztowały więcej niż zdjęcia robione hurtowo, bez zaawansowanego nakładu pracy



Śledź nas na