W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Shootersss

Sompolno

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy z pomocą agencji SEO?

2023-02-08 13:34:15
Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy z pomocą agencji SEO?

24 miliony – dokładnie tyle witryn e-commerce istnieje w sieci. Z jednej strony liczba ta informuje nas, jak bardzo popularne stały się zakupy w sieci, z drugiej zaś, z jak ogromną konkurencją muszą mierzyć się sklepy internetowe. Dziś potencjalny klient za pomocą zaledwie jednego kliknięcia może zmienić jedną stronę na inną, lepszą, bardziej odpowiadającą swoim potrzebom. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców zwraca się o pomoc do agencji SEO. Dowiedz się, dlaczego warto z nich skorzystać i w czym tak naprawdę mogą Ci pomóc.

Zakres możliwości agencji SEO

Agencja bądź firma SEO specjalizuje się w optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek internetowych, algorytmów, robotów sieciowych oraz czynników rankingowych. Cel jest jeden – zwiększenie widoczności danej strony internetowej w SERP-ach, a w przypadku sklepów internetowych również wzrost zysków. Jest to działanie interdyscyplinarne, wymagające wiedzy z następujących dziedzin: informatyka, programowanie, marketing, promocja, a nawet psychologia. Takie agencje jak iCEA Group posiadają więc szereg wykwalifikowanych specjalistów skupionych na opracowywaniu skutecznej i efektywnej strategii marketingowej dostosowanej do wymagań, celów oraz oczekiwań konkretnego klienta.

Techniki wykorzystywane przez specjalistów

Dobra strategia SEO to taka, która działa kompleksowo. Warto jednak pamiętać, że możemy zlecić agencji wykonanie jedynie jej części, a pozostałymi elementami zająć się samodzielnie. Zanim jednak podejmiesz taką decyzję, powinieneś wiedzieć, czym dokładnie taka agencja może się zajmować. Optymalizacja to:

  • audyt,
  • analiza konkurencji,
  • stworzenie profilu odbiorców, uzyskanie danych demograficznych, zrozumienie search intent użytkowników,
  • rozwiązywanie problemów on-site oraz off-site,
  • link building,
  • media społecznościowe,
  • content marketing,
  • performance SEO,
  • lokalne SEO,
  • SEO międzynarodowe.

Korzyści ze współpracy z agencją

Mogłoby się wydawać, że o wszystko możesz zadbać samodzielnie. Oczywiście, przy odpowiednich umiejętnościach i narzędziach jest to możliwe, ale w większości przypadków w pewnym momencie i tak potrzebna jest pomoc. Współpraca ze sztabem specjalistów może być więc znacznie lepszym rozwiązaniem, które pozwoli uniknąć potencjalnych, trudnych w naprawie błędów czy kar nałożonych na stronę przez wyszukiwarkę.


Po pierwsze: jakość

Najważniejszą zaletą wynikającą ze współpracy są eksperci, którzy mają wiedzę, narzędzia i profesjonalne programy. Ich samodzielne nabycie wiąże się ze znacznie większymi kosztami, a nawet jeśli jesteś w ich posiadaniu, nie masz pewności, czy będziesz wiedzieć, jak je obsługiwać.

źródło: https://unsplash.com/photos/5fNmWej4tAA


Po drugie: bezpieczeństwo

Agencja ochroni Cię przed technikami Black Hat SEO, a dodatkowo zadba o bezpieczeństwo odbiorców za pomocą protokołów https oraz certyfikatom SSL. W sieci czyha na Ciebie wiele niebezpieczeństw, dlatego lepiej jest zadbać o odpowiednie zabezpieczenia.

źródło: https://unsplash.com/photos/CXlqHmQy3MY


Po trzecie: gwarancja efektów

Samodzielna optymalizacja ma dość niepewny efekt. Eksperci zaś stosują sprawdzone techniki, dopasowując je do Twoich potrzeb wizerunkowych. Możesz więc być pewny efektów. Wszystko jednak zależy od kondycji danego sklepu internetowego – im więcej do naprawy, tym dłuższy czas potrzebny do wypozycjonowania strony w Google.

źródło: https://unsplash.com/photos/Oalh2MojUuk


Po czwarte: czas

Zanim zdobędziesz wiedzę na temat optymalizacji i pozycjonowania, minie dużo czasu, a następnie czeka Cię równie długi, żmudny proces SEO. Dzięki agencji nie będziesz musiał się tym martwić. Ominie Cię śledzenie aktualizacji algorytmów, konkurencji, czynników rankingowych wpływających na kształt Twojej strategii widoczności w sieci.

źródło: https://unsplash.com/photos/rCOWMC8qf8A

Słowo na koniec

W przypadku sklepów internetowych kluczem jest User Experience, dlatego współczesne techniki SEO są poszerzone o ten element. Jak więc widzisz, zakres obowiązków agencji musi zostać rozszerzony także o niego. Jeśli zależy Ci na wzroście pozycji rankingowej, konwersjach czy leadach, to właśnie współpraca z tego typu firmą jest na to receptą. W perspektywie czasu zobaczysz, że jest to znacznie mniejszy wydatek, niż Ci się wydawało.



Otwarcie 1,5 %



Śledź nas na