W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Shootersss

Aktualności

Ponad 5 tysięcy rodziców, uczniów i nauczycieli wypełniło ankiety. Jak nam wyszło zdalne nauczanie?

2020-07-06 13:13:55

Ponad 5 tysięcy rodziców, uczniów i nauczycieli wypełniło ankiety. Jak nam wyszło zdalne nauczanie?

Zdalna edukacja – kiedyś innowacja pedagogiczna, od czasów pandemii koronawirusa codzienność dla tysięcy konińskich uczniów. Czy zdała egzamin? Czy dobrze została zorganizowana? Z inicjatywy zastępcy prezydenta ds. społecznych Witolda Nowaka we współpracy z zespołem Szkoły Naszych Marzeń do uczniów, nauczycieli i rodziców rozesłano ankietę. Wzięły w niej udział 5.342 osoby: 660 nauczycieli, 2.078 rodziców i 2.604 uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Wśród największych zalet uczniowie wymienili: elastyczny czas nauki oraz możliwość dostosowania tempa i sposobu uczenia się do ich upodobań. Minusy, zdaniem uczniów, to zbyt dużo zadań przesyłanych przez nauczycieli, brak kontaktu z koleżankami i kolegami, zbyt duża ilość kanałów komunikacji. Zdecydowanie najmniej osób skarżyło się na kwestie dotyczące dostępności komputerów. – Jak wynika z odpowiedzi udzielanych w pytaniach otwartych - dla uczniów w edukacji bardzo ważne są relacje, kontakt z rówieśnikami oraz nauczycielami – czytamy we wnioskach do badania.

Odpowiedzi udzielane przez rodziców (w większości kobiety) były zbieżne z opiniami uczniów. Zdaniem rodziców - głównym problem była tęsknota za kolegami/koleżankami z klasy, zbyt duża ilość materiału przeznaczona do realizacji. Niektórzy rodzice podkreślali, że konieczność pomagania dziecku w zdalnym nauczaniu dezorganizowała ich pracę zawodową.

Wśród 660 przebadanych nauczycieli 53 proc. to nauczyciele powyżej 21 lat pracy, 5 proc. stanowili najmłodsi stażem nauczyciele. Wcześniejsze doświadczenie z edukacją zdalną miało 8 proc. respondentów. Najwięcej trudności w prowadzeniu edukacji zdalnej sprawiły im następujące kwestie: brak pewności, czy uczniowie wykonują zadania samodzielnie, czasochłonność całego procesu, problemy sprzętowe po stronie uczniów i nauczycieli.

Wnioski, które wyciągnięto po przeanalizowaniu ankiety to m.in.: potrzeba wprowadzenia jednej platformy edukacyjnej w szkole; określenie jednolitych dla wszystkich szkół standardów nauczania zdalnego; indywidualizowanie pracy z uczniem, dostosowanie jej do potrzeb i możliwości każdego, w tym do osób z niepełnosprawnościami, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, będącymi w szczególnych sytuacjach życiowych; rozwijanie relacji poprzez częsty kontakt i rozmowy online pamiętając, że uczniowie potrzebują bezpośredniego kontaktu zarówno z rówieśnikami, jak i nauczycielami;

Opracowana ankieta wraz z wnioskami dostępna jest tutaj:http://www.konin.pl/index.php/edukacja-zdalna-raport.html

opr.boxa




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom: