W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X

Aktualności

Uwierzył, że jego pieniądze są zagrożone. Stracił około 80 tys. zł

2024-07-17 21:54:15
Hubert Graczyk
Napisz do autora
Uwierzył, że jego pieniądze są zagrożone. Stracił około 80 tys. zł

61-letni mieszkaniec powiatu słupeckiego w wyniku działania oszustów stracił blisko 80 tys. zł.

Do Komendy Powiatowej Policji w Słupcy zgłosił się 61-letni mężczyzna, który oświadczył, że telefonicznie skontaktowała się z nim rzekoma pracownica banku celem potwierdzenia jego danych w związku z kredytem, który teraz ma otrzymać. Na telefonie zamiast numeru telefonu wyświetliła się nazwa banku. Mężczyzna oświadczył, że nie chce wziąć żadnego kredytu, dlatego też pracownica banku - „oszustka” oznajmiła, że o zaistniałej sytuacji poinformuje bank, w którym mężczyzna ma pieniądze na koncie oraz przekaże informacje policji o próbie wyłudzenia pieniędzy.

Po kilku minutach zadzwonił do zgłaszającego mężczyzna, informując że jest przedstawicielem banku, w którym ma konto, przekazał informacje o próbie logowania przez oszustów na jego koncie i dodał , że musi przelać swoje oszczędności na rachunek rezerwowy na jedną dobę, aby dział techniczny namierzył osobę, która próbowała się zalogować. Mężczyzna otrzymał w wiadomości sms numery rachunków bankowych, na które ma przelać pieniądze w małych transzach. W wiadomościach nie było numeru telefonu, a jedynie napis banku, w którym zgłaszający ma konto. Będąc przekonany o słuszności sprawy dokonał czterech przelewów. Niestety po drugiej stronie telefonu nie byli pracownicy banku a oszuści.

- Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestrzeganie kilku zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności - ostrzega policja.