W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X

Aktualności

„Córka” zadzwoniła do 89-letniej matki. W powiecie tureckim oszuści też atakują

2024-02-22 10:23:09

„Córka” zadzwoniła do 89-letniej matki. W powiecie tureckim oszuści też atakują

Również na terenie powiatu tureckiego oszuści polujący na seniorów nie próżnują. W tym tygodniu oszuści zaatakowali dwukrotnie. Niestety w obydwu przypadkach okazali się skuteczni i wyłudzili łącznie kwotę blisko 100 tysięcy złotych.


Do pierwszego oszustwa doszło 20 lutego bieżącego roku. Ofiarom oszustów padła 89-letnia mieszkanka powiatu. Ze starszą kobietą telefonicznie skontaktowała się kobieta podająca się za jej córkę, informując, że spowodowała wypadek drogowy ze skutkiem śmiertelnym i musi ona wpłacić pieniądze w kwocie 200 tys. złotych. Podająca się za córkę kobieta oświadczyła, że po odbiór pieniędzy przyjedzie do niej policjant, który odbierze pieniądze na załatwienie powyższej sprawy. Oszust wyłudził od poszkodowanej pieniądze w kwocie 50 tysięcy złotych.

Do drugiego oszustwa doszło 21 lutego w godzinach popołudniowych. Tym razem do mieszkańca powiatu tureckiego zadzwonił „pracownik placówki bankowej”.
W rozmowie telefonicznej poinformował o niepokojących transakcjach na koncie mężczyzny. Klient zaprzeczył aby aktualnie realizował jakieś przelewy, więc rozmówca poinformował, że ktoś przejął dostęp do jego konta. Zdenerwowany mężczyzna, chcąc uchronić swoje oszczędności udzielał kolejno telefonicznie informacji oszustom co do swoich danych i kodów autoryzacyjnych. Podający się za pracowników banku oszuści dokonali przelewów z konta mężczyzny w kwocie blisko 50 tysięcy złotych.

Pamiętaj! Jeżeli nie jesteś pewien z kim rozmawiasz rozłącz się!

Policjanci informują, że nigdy nie informują osób postronnych o swoich działaniach, nigdy też nie żądają przekazania pieniędzy, ani nie pośredniczą w ich przekazywaniu.

Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS. Nie polecają również instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.

Jeśli już zostaliśmy oszukani, powinniśmy natychmiast skontaktować się z bankiem i zablokować wszystkie kanały dostępu.

O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.

na

Otwarcie 1,5 %