W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 4 stycznia 24

Aktualności

Jak będzie wyglądał nowy most w Ślesinie? „Bez wątpienia stanie się nowym punktem rozpoznawczym”

2024-01-02 13:22:39
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Jak będzie wyglądał nowy most w Ślesinie? „Bez wątpienia stanie się nowym punktem rozpoznawczym”

– Aktualnie przygotowujemy się do przetargu. Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z naszymi oczekiwaniami, w pierwszym półroczu tego roku, będziemy mogli już realnie ruszyć z pracami – mówi Paweł Katarzyński, dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu o budowie nowego mostu w Ślesinie.

Budowa nowego mostu w Ślesinie to ważna inwestycja, którą zrealizuje Samorząd Województwa, w ciągu trasy nr 263. – Przeprawa, wybudowana około 1950 roku w miejscu, w którym kanał łączy jeziora Mikorzyńskie i Ślesińskie, ma konstrukcję żelbetową, dwuwspornikową, a całkowita długość obiektu to 54 metry – informuje Malwina Korzeniewska-Michalak, specjalista ds. kontaktów z mediami i PR Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu

Przygotowania do zrealizowania tej inwestycji ruszyły w lipcu 2019 roku. Wówczas podpisano umowę na wykonanie projektu rozbudowy odcinka drogi wojewódzkiej wraz z budową mostu przez Kanał Ślesiński. Po trzech miesiącach uzyskano decyzję środowiskową, a w kwietniu 2020 roku zakończono prace projektowe. W 2022 roku ostatecznie uzyskano decyzję ZRiD. – Cieszymy się, że po wielu latach starań i przygotowań wreszcie będziemy realizować plan budowy nowego mostu. Od pomysłu do rozpoczęcia prac często jest długa droga. Trzeba być cierpliwym i konsekwentnym – podkreśla Paweł Katarzyński, dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu. – Aktualnie przygotowujemy się do przetargu. Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z naszymi oczekiwaniami, w pierwszym półroczu tego roku, będziemy mogli już realnie ruszyć z pracami. W 2025 roku pojedziemy nową przeprawą.

Będzie posiadał jezdnię o szerokości 7 metrów


Budowa nowego mostu w Ślesinie obejmie w swoim zakresie odcinek około 350 metrów i zostanie zrealizowana kompleksowo również z myślą o pieszych i rowerzystach. Zaprojektowany odcinek drogi wojewódzkiej będzie posiadał jezdnię o szerokości 7 metrów, wraz z chodnikiem po stronie południowej. Po stronie północnej pojawi się trasa rowerowa. Inwestycja obejmuje także przebudowę oświetlenia drogowego, sieci telekomunikacyjnej i kanalizacji deszczowej. Zastosowane zostaną nowoczesne masy bitumiczne, ograniczające hałas od przejeżdżających pojazdów. – Realizacja tego zadania będzie się wiązała ze zmianami dla kierowców, dla mieszkańców i jest to nieuniknione przy wykonaniu tak dużego przedsięwzięcia. Mogę jednak zapewnić, że dołożymy wszelkich starań, aby uciążliwości były jak najmniej odczuwalne. Dla pieszych przewidzieliśmy tymczasową kładkę po północnej stronie zaprojektowanego mostu, więc lokalna komunikacja pieszo-rowerowa będzie się odbywała swobodnie. Natomiast dla ruchu samochodowego droga wojewódzka zostanie zamknięta – podkreśla Paweł Katarzyński.

Otwarcie 1,5 %

Jak zaplanowano objazdy?


Projekt objazdu dla pojazdów do 2,5 tony przewiduje wykorzystanie dróg lokalnych, wzdłuż Jeziora Mikorzyńskiego z wykorzystaniem mostu w okolicy miejscowości Łężyn aż do drogi krajowej nr 25. Natomiast dla samochodów powyżej 2,5 tony, objazd zamkniętego odcinka drogi wojewódzkiej nr 263 rozpocznie się od strony Sompolna na skrzyżowaniu DW 263 z DW 266. Kierowcy będą musieli dojechać do Konina i dalej drogą krajową nr 25 do Ślesina. Jak informują przedstawiciele Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, „nowy most w Ślesinie będzie miał konstrukcję stalową w postaci łuku wyniesionego ponad powierzchnię jezdni i bez wątpienia stanie się nowym punktem rozpoznawczym na mapie Ślesina. Sama długość nowej przeprawy wyniesie blisko 64 metry”.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Buba
I ta sytuacja pokazuje współpracę i koordynację tych mądrzejszych brak slow po prostu w jednym czasie pozamykać wszystko i niech a2 jezdza
Lal
A w Honoratce GDDKiA zamknie w tym czasie na dk 25 wiadukt. Życzę powodzenia i gratuluje koordynacji. Tym bardziej, że w Koninie będą przebudowywać cały czas jpii (dw266).